Threads: 5,346
Reactie van bezoeker ' GEERT', geïmporteerd van het oude forum:
Onlangs ben ik de trotse eigenaar geworden van een BMW R65 met een Velorex Cruiser 700 span. Nu heb ik het volgend probleem, bij het opnemen in derde, vierde en vijfde versnelling begint de motor te sputteren tussen drie en vier duizend toeren. Kan iemand mij enige raad geven?
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:
water in vlotterbak/ brandstoftank ?
Beurt geven
Reactie van bezoeker 'GEERT', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Jos,
dit heb ik reeds gecontroleerd, doch met een negatief resultaat geen water.
Bedankt voor de reactie.
Groetjes,Geert
Reactie van bezoeker 'theo boonen', geïmporteerd van het oude forum:
Controleer de toestand van de membramen op de gasschuiven eens op scheuren of gaatjes dit veroorzaakt meestal de problemen in het door jou omschreven toeren gebied.
Reactie van bezoeker 'GEERT', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Theo,
raar maar waar maar dat is ook niet het geval volgens een geregistreerd mekanieker is er hier ook niets aan de hand. Ik zou denken dat er misschien iets ontstekingsachtig moet misgaan?
Groetjes, Geert
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
Geert : Wees er zeker van dat de carbs brand schoon zijn , dit is enkel te verwezelijken met PERSLUCHT en goed inspuiten met remmenreiniger . Er zijn setjes met nieuwe O-ringetjes en pakkingen te koop . Moest je daar aan beginnen , laat de vlinderklep met asje zitten . Dat voorkomt hoofdpijn. Pak de carbs stuk voor stuk zodat geen onderdelen verwisseld worden . Vlotter niveau , is belangrijk. Controleer ook de membranen op gaatjes. Is het dan nog niet over , zet dan eens de hoofdsproeiernaald 1 standje hoger. Dan neemt hij beter op in het lage toeren gebied . Een ander punt is , je ontsteking deze moet echt op tijd staan en de vervroeging moet feiloos werken. R65 -- R45 zijn korte slag motoren , en zijn wat gevoeliger ook wat syngronisatie betreft. Zet het mengsel niet te schraal , monteer eventueel hoofdsproeiers 2 maatjes groter . Dit in verband met zijspan gebruik.!! Succes Cees. R45.
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
Hi Cees,
ik zal zeker nogmaals laten nakijken. Alvast bedankt voor de reactie
Groetjes, Geert
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
Van welk jaar is die fiets Geert , en hoeveel km heeft het .
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo, haal de vlotterbak er eens onder vandaan en haal de hoofdsproeier incl mengbuis eruit. Daar kan best eens heel veel prut in huizen.
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Krijgen de carbs genoeg voeding? (kijk ff of de kra(a)n(en) goed doorlopen...)