Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sputteren R65
#11
Reactie van bezoeker 'geert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote: Van welk jaar is die fiets Geert , en hoeveel km heeft het .
Hi Cees,
hij is van 1982 en heeft 107.000 km op de tellers staan
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'geert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Krijgen de carbs genoeg voeding? (kijk ff of de kra(a)n(en) goed doorlopen...)
Hi Lei hier zou wel één en ander kunnen veranderen, namelijk de rechter carbu daar is het darmpje nogal met een nauwe bocht verbonden. Misschien daar toch maar eens een nieuw darmpje instaleren.
Reply
#13
Dat gesputter kan mogelijk ook komen als de carbs niet synchroon staan afgesteld. Je merkt dat vaak bij iets meer toeren terwijl bij lagere toeren of snelheid niet veel te merken valt.
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Simpele test Geert:

vlotterbakken eraf en kraan openen. kijk hoe het door loopt.
Vlotter nivo kan ook nog.

Succes!
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Simpele test Geert:

vlotterbakken eraf en kraan openen. kijk hoe het door loopt.
Vlotter nivo kan ook nog.

Succes!
Hi Peter,

hoe hoog of laag dient het niveau dan te zijn? daar zijn ook nog wel wat verschillende meningen over.
Bedankt voor de reactie.

Groetjes Geert
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Vlotterpen moet GAAN afdichten als de vlotter parallel staat met pakking vlak.

Dus dan begint het inveren van de vlotterpen, bekijk het even goed.
Stotteren kan hij doen als hij te weinig krijgt, dus daar ligt je aandachts punt.

Mijn ervaring is, als het ok is en je haalt vlotterbak eraf reikt het brandstof nivo tot ongeveer 10-12 mm vanaf bovenzijde. (kraan dicht en slangen van carburateurs af, anders loopt restant van slang in vlotterbak bij verwijderen)
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Vlotterpen moet GAAN afdichten als de vlotter parallel staat met pakking vlak.

Dus dan begint het inveren van de vlotterpen, bekijk het even goed.
Stotteren kan hij doen als hij te weinig krijgt, dus daar ligt je aandachts punt.

Mijn ervaring is, als het ok is en je haalt vlotterbak eraf reikt het brandstof nivo tot ongeveer 10-12 mm vanaf bovenzijde. (kraan dicht en slangen van carburateurs af, anders loopt restant van slang in vlotterbak bij verwijderen)
Hi Peter,

dit zal ik zeker eens nakijken één van de dagen. Alvast bedankt.
Groetjes Geert
Reply
#18
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Vlotterpen moet GAAN afdichten als de vlotter parallel staat met pakking vlak.

Dus dan begint het inveren van de vlotterpen, bekijk het even goed.
Stotteren kan hij doen als hij te weinig krijgt, dus daar ligt je aandachts punt.

Mijn ervaring is, als het ok is en je haalt vlotterbak eraf reikt het brandstof nivo tot ongeveer 10-12 mm vanaf bovenzijde. (kraan dicht en slangen van carburateurs af, anders loopt restant van slang in vlotterbak bij verwijderen)
Dat geldt dan wel bij een correct vlottergewicht.
Deze dingen worden in de loop der jaren natuurlijk zwaarder, hierdoor zal het brandstofniveau in de vlotterbak stijgen. Ze zouden 13 gram moeten zijn, meen ik, en ze moeten uiteraard drijven op de benzine, als ze er grotendeels in wegzakken zijn ze te zwaar.
Reply
#19
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Klopt, verzadigen zich als ze ouder worden met benzine, of misschien heeft de huidige ethanol toevoeging er ook een negatieve invloed op.
Reply
#20
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

HOI ALLEN,

heb groot nieuws. Mijn bikeske loopt als een trein. Nogmaals afgesteld en indredaad vlotterniveau gecontroleerd. Ben echt tevreden met het resultaat.
Iedereen bedankt.
Groetjes Geert
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)