Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
welke lijm beste voor lijmen bevestigsklip in zijdeksel K1100
Reactie van bezoeker 'Maarten ', geïmporteerd van het oude forum:

Het klemmetje aan de binnenkant van het zijdeksel van mijn K1100 is gescheurd. Aan de binnenkant van het zijdeksel staat PBT + PC. Iemand een idee welke lijm het beste is te gebruiken om het klemmetje goed te repareren?
Reply
Bijna alle thermoplasten laten zich goed solderen. Zoek een stukje vergelijkbaar materiaal (of anders van die wit plastic roerstaafjes) en smelt met een soldeerbout eerst de scheur zo ver mogelijk dicht en dan ter versteviging nog wat extra meteriaal over de scheur.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Maarten

In het geval het een thermoplast is kun je inderdaad de bovenstaande methode gebruiken . Als het geen thermoplast is dan raad ik je aan om twee componenten epoxy lijm te gebruiken. In elke bouwmarkt te verkrijgen.

Het valt of staat dus met welk materiaal je te maken hebt, thermoplast of thermoharder.

Mocht je er niet uitkomen kun je altijd bij een schade herstel bedrijf in de buurt advies vragen. Want alles valt of staat met materialen kennis.

Succes René
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Op de homepage van Bert Meijerink staat in de linkerkolom een rubriek <Sleutelen> waar je een beschrijving kan vinden hoe een zijpaneel te repareren.
Mocht dat onvoldoende zijn, dan kan je op het forum je vraag stellen.
Expertise is gegarandeerd voorhanden.
Ff voorstellen en in de juiste rubriek posten helpt helpen.
http://www.bmwk.nl/
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten ', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor alle tips. HEt is inmiddels gelukt om met twee componenten Epoxy de boel te repareren. Als iemand tips heeft waar ik die plastic soldeer staafjes kan kopen? Handig om te weten.
Reply
Reactie van bezoeker 'frenk', geïmporteerd van het oude forum:

Koenraats kleefpasta!
Reply
Hallo Maarten,

Het belangrijkste is dat je de zelfde kunststof te pakken hebt.
zoek dus ergens een plek aan de rand van je kunststofonderdelen wat uit het zicht is en knip met b.v. de blikschaar een strookje van +/- 3 mm breed af.
Oefen eerst met afval plastic en een föhn met kunstof las mondstuk
Google op kunstof las techniek om info over de techniek te vinden.

Bep
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Overbeek', geïmporteerd van het oude forum:

Maarten ik heb het hele klemmetje er af gehaald en alle restanten verwijdert. Daarna heb ik het paneel aan de binnenkant helemaal vlak gemaakt. Vervolgens een blokje hout met 2componentenlijm er op geplakt. Toen bij de bouwmarkt een metalen gereedsschaps-klemmetje van 16/19mm gekocht en er met een schroefje op gezet. Dit zit inmiddels al weer 1jaar op mijn k1100lt en is veel steviger dan het ooit geweest is. Ik hoop dat er meer mensen wat mee kunnen. Vr. groet jan.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)