Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
smering nok contactpunten
Pertinax en novotex hebben allebei Phenol Formaldehyde (PF) als kunststof en bakeliet is ook een PF kunststof, maar dan met andere vulmiddelen.
Reply
Hoi Rudy,

Dat jij wel een smeerviltje hebt klopt!... (Geluksvogel)..,
Jij hebt nog een motorblok met dubbele distributieketting.

Het gaat hier over de bloktypes met al enkele distributieketting, en
ontstekingspot, echter nog wel met contactpuntje.

Dus over modeljaar 1979 tot 1981. (Voor mijn R100rt althans),
Vanaf modeljaar 1981 werden onze boxers uitgerust met electronische ontsteking. De ontstekingspot was er natuurlijk nog wel, maar was het contactpuntje vervangen door een hallsensor.

(Even voor de duidelijkheid).

Groetjes, Kees.

[img]/import/photos/p42893s.jpg[/img]
Reply
Hoi jongens,

jullie zijn iets meer thuis in de stoffen als pertinax, en novotex.

Mijn vraag: de truc met het oliebadje voor het slepertje van een contactpuntje,

ivm. olieopname,

werkt die dus wel?

Groetjes, Kees.

Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Voor de liefhebbers; ontstekings-pot binnenwerk.

Jan, R80RT

[img]/import/photos/p42896s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

"Vroegah" sleutelde ik nog al eens aan auto's en heb destijds de nodige contactpuntjes vernieuwd. In het geval dat er geen heel klein tubetje vet bij de puntjes zat, gebruikte ik vet waarmee ook de splaines van de koppeling gesmeerd wordt. Dit was tamelijk "taai" vet (Sachs EP oid) om te voorkomen dat het vet werd weggeslingerd, wat juist het gevaar van "gewoon" kogellager vet is. Dit werkte altijd uitstekend. Mogelijk kun je een vergelijkbaar vet nog wel ergens verkrijgen ( auto-materialen bedrijf ?)

Succes,

Willem
Reply
Ik voelde me destijds ook echt een "geluksvogel"toen ik eenmaal stil stond en het kakkie niet meer aan de loop kreeg.
Het was toen ook nog 25 graden plus, heb dus veel vogels bekeken, zij die in de lucht waren en zij die langs reden.
Reply

Quote:Ik voelde me destijds ook echt een "geluksvogel"toen ik eenmaal stil stond en het kakkie niet meer aan de loop kreeg.
Het was toen ook nog 25 graden plus, heb dus veel vogels bekeken, zij die in de lucht waren en zij die langs reden.
Als ik het goed begrijp was de afstelling voor de punten helemaal 'uitgekakt', je kon onderweg de opening vd punten niet herstellen.

Afgelopen najaar was deze jongen ook geluksvogel ; als verzopen kat gestrand door gescheurde bobine in stromende regen, hij was ineens helemaal dood.

Jan, R80RT
Reply
Klopt, het nokje was dusdanig ver afgesleten dat ze niet meer open gingen, dan houd alles op.
En uiteraard geen reserve punten bij me, wie neemt dit ook mee?
Reply

Quote:Klopt, het nokje was dusdanig ver afgesleten dat ze niet meer open gingen, dan houd alles op.
En uiteraard geen reserve punten bij me, wie neemt dit ook mee?
De smering van de punten blijkt niet onbelangrijk, en dan heb jij nog een olie-viltje.

Ik ga nog op zoek naar het soort vet wat Willem eerder in de topic beschreef.
Heb er nu (weinig) vrij dun vet op gedaan, en dat dunne vet (SKF) zit me niet helemaal lekker, zit er niet op te wachten dat er een spetter richting punten vliegt.

Haynes beschrijft niets over smering van punten en lager vd ontstekings-pot.

Jan, R80RT

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)