01-09-2012, 11:24 PM
Reactie van bezoeker 'airhead', geïmporteerd van het oude forum:
Binnenband scheuren heb ik twee maal gehad. Op een R75/5 een snotneus van 17 was ik.
Die de motor van zijn broer repareerde en bij het maken van een proefrit twee maal een ventiel uit de binnenband liet scheuren. Hoe? te weinig druk in de band daardoor kon de binnenband zich tov de velg verplaatsen (en heeft ie ook gedaan).
Waarom men adviseert om binnen en buitenband tegelijk te vernieuwen? Veiligheid? en om niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden als er wel wat gebeurd.
Net zoiets als alle klachten die je kunt bedenken op een bijsluiter van een medicijn schrijven, dan ben je als fabrikant ingedekt .
Ik wisselde vaak om en om dus twee buitenbanden en 1 binnenband.
Binnenband scheuren heb ik twee maal gehad. Op een R75/5 een snotneus van 17 was ik.
Die de motor van zijn broer repareerde en bij het maken van een proefrit twee maal een ventiel uit de binnenband liet scheuren. Hoe? te weinig druk in de band daardoor kon de binnenband zich tov de velg verplaatsen (en heeft ie ook gedaan).
Waarom men adviseert om binnen en buitenband tegelijk te vernieuwen? Veiligheid? en om niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden als er wel wat gebeurd.
Net zoiets als alle klachten die je kunt bedenken op een bijsluiter van een medicijn schrijven, dan ben je als fabrikant ingedekt .
Ik wisselde vaak om en om dus twee buitenbanden en 1 binnenband.