Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wel of niet nieuwe bouten en moeren bij restautatie oldtimer
#11
Waarom zijn de meeste klassieke bouten van oldtimers dan zwart...??
Reply
#12
Zelf zat ik met dezelfde afweging. Mijn motor ligt totaal uit elkaar. Ben nu bezig alles te verzamelen en te ontvetten om vervolgens opnieuw te laten verzinken. Heb geen prijzen maar het schijnt niet duur te zijn en ziet er wel fantastisch uit.
Reply
#13
Ja idd eerst verzamelen en dan verzinken, maar vroeg mij af waarom die oude moeren en bouten meestal zwart zijn.
Reply
#14
Je bedoeld de metaalkleur-dus niet geverfd?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#15
Dat zwarte zal via fosfateren bereikt zijn:

https://citroenid19p1958.wordpress.com/z...nderdelen/
Reply
#16
Kijk zo zie foto
Reply
#17
Wilde ze gaan verzinken maar vraag me af of dat wel zo hoort het lijkt net of ze in de olie gebrand zijn om ze zwart te maken en roest werend.
Reply
#18
Dit lijkt mij ook een prima oplossing:

http://www.menzingwb.nl/de_processen/teniferqpq.html

Frits
Reply
#19
Ziet er idd goed uit maar is niet iets wat je zelf kunt doen maar wel een optie.
Reply
#20
Worden verzinkte bouten en moeren niet gewoon zwart omdat er vet en olieresten opkomen?
Thermisch verzinken zou ik liever niet doen voor kleine onderdelen, trommelen is wat mij betreft een betere oplossing. Alles wordt ontvet en met zinkpoeder in een ronddraaiende trommel gedaan, er hecht zich dan een laagje zink op het metaal (wat weer zwart wordt als er vet opkomt)
Bij trommelen worden de onderdelen niet thermisch belast, vervorming hierdoor en het veranderen van de mechanische eigenschappen is dan geen risico

groet Egbert
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)