12-26-2011, 01:50 AM
Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum:
Bert</blockquote>De reden dat het in de luchtvaart nog wel mag, cq moet is dat bij het vercadmiummen (!) geen waterstofbrosheid kan optreden, welke een spontane breuk op kan leveren.
Bij verzinken wel.
Is een zeldzaamheid, geef ik toe, maar in de luchtvaart is ieder risico er een welke vermeden dient te worden.
Chris
Quote:<blockquote><blockquote>RVS A2 80 komt wel heel dicht in de buurt van 8.8In de tijd van de oldtimers werden bouten en moeren gecadmeerd (cadmium is een bij produkt uit zink). Helaas cadmeren is nu verboden omdat het kanker verwekkend is, het mag alleen nog gebruikt worden in de luchtvaard industrie. O.a. de corrosiewerende eigen schappen van cadmium zijn beter als van zink dus als de bouten en moeren er nog goed uitzien gewoon laten zitten of weer gebruiken.</blockquote>luchtvaard vervangen door luchtvaart stom, stom, stom.
Als het een "echte" oldtimer betreft zou ik de bouten M8 met SW 14 (zoals vroeger gebruikt werden) niet vervangen door M8 SW 13. Het valt dan te overwegen die (M8 SW14) opnieuw te laten verzinken.
Vriendelijke groet
Hans
Bert</blockquote>De reden dat het in de luchtvaart nog wel mag, cq moet is dat bij het vercadmiummen (!) geen waterstofbrosheid kan optreden, welke een spontane breuk op kan leveren.
Bij verzinken wel.
Is een zeldzaamheid, geef ik toe, maar in de luchtvaart is ieder risico er een welke vermeden dient te worden.
Chris