Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Losmaken Vorkpoten bovenste dop
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Heren, is er iemand die ook weet wat er aan de hand kan zijn, ik wil eigenlijk de bovenste doppen van de oude R100RT (93) losmaken om de veer te verwijderen. Ik krijg echter de bovenste moer (41) niet los. Zit deze geborgd oid ?? Ik heb er al met een serieus grote dopsleutel opgezeten maar krijg er geen beweging in.

groet,

Benno
Reply
Ik heb die losgekregen door er een platte ringssleutel (specail tool ?) op te zetten en met een hamer los te "rammen".
Reply
Laat 'm eens "schrikken" door er een gerichte tik met een hamer op te geven. Verder zou ik met een verfföhn o.i.d. de dop en omgeving verwarmen. Als laatste zoals mijn voorganger schrijft platte sleutel er op en dan met een hamer lostikken.
Suc6.

Groeten, Ton
Reply
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

stuur naar links tegen de aanslag
en even met een luchtsleutel erop
is zo los
Reply
Reactie van bezoeker 'evert', geïmporteerd van het oude forum:

idd, luchtsleutel en hij is los misschien moet je wel even een minuutje laten kloppen maar los gaat ie
Reply
Reactie van bezoeker 'Rene', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mij is het gelukt door een ringsleutel maat 36 helemaal vlak af te slijpen zodat hij perfect paste. Ja en dan kun je even wat moment overbengen ging prima los.

Succes

PS je mag de sleutel lenen
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

ìn het gereedschapsetje vd motor zit een korte platte zeskant ringsleutel, deze moet je gebruiken en dan met een (1 kilo vuistje) (dit is een hamer) er tegen aan tikken, dan gaat ie echt los, ik heb het ook geprobeerd met langere sleutels (want dan heb je meer kracht toch) maar het werkt echt met die korte van het gereedschapsetje.

succes
Reply

Ik zal het eens met de brata proberen, nooit echt gedurfd om hier de luchtsleutel op te zetten. Volgens mij is het fijne draad die doppen en ik ben altijd bang dat ik het kapot maak met teveel kracht erop. De andere suggestie met het vuistje erop zal ik ook proberen (en natuurlijk met het stuur tegen de aanslag. Bedankt zover,

Benno
Reply

nou, de doppen komen wel los maar helaas blijft dan het hart zitten. Ik heb een Rt uit 1993 met 41 mm voorvorkpoten. de bovenste dop bestaat eigenlijk uit meerdere doppen zo te zien. een centrale inbus die ergens aan vast zit, een grote binnenzeskant met schoefdraad buitenop en de buitense moer 41. die laatse krijg ik nu wel los maar daar schiet ik niets mee op helaas.

Iemand nog tips ?
Reply

Niemand die me kan uitleggen hoe ik een modernere 41 mm voorpoot uit elkaar moet halen ??

In mijn boek (peeters) staat het voor de moderne niet uitgelegd, wel voor de oudere.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)