Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS.
#21
Ja sorry Tom dat we (ik ) nu er zo over gaat denken, maar ik hoop op een oplossing vanuit de Dealer(s).
Dus ik blijf hoop houden ondanks jouw zeer begrijpelijk verhaal.

Mvgr. J.v. Soelen
Reply
#22
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

De kleur van je uitlaat is normaal !! En duid niet speciefiek op oververhitting . Steek het dan op een verkeerde materiaal keuze en vorm van onderste kuipdeel in verhouding afstand tussen bocht en kuipdeel . Als daar maar 3 a 4 cm tussen zit . Dat is wel wat krap , en op een warme dag kan ook je uitlaat zomaar 40 graden warmer worden . En dat kan het net niet hebben op dat punt . Misselijk . Maar verwacht geen wonderen vanaf BMW , dan krijg je hoofdpijn . Kuip aanpassen is de kortste weg , dan rijd je weer als een vorst . En brandveilig !! Doei!!
Reply
#23
Cees, heel duidelijk v.w. je schrijf.
Het is duidelijk een warmte uitstralingsprobleem naar het onderste kuipdeel, en daar had ik een GOEDE oplossing van KIS BMW Rijswijk van verwacht.

Mvgr. J.v.Soelen
Reply
#24
Ziet er niet fraai uit, ook de reactie van BMW KIS verdiend niet de schoonheidsprijs.
Kan je er via de wet produktaansprakelijkheid druk op zetten?
Nare is dat je dan al snel over juridische ondersteuning en kort geding praat.
Alternatief is zelf kuip aanpassen met een hitteschildje o.i.d.,maar dat ontneemt BMW de kans er iets aan te doen.
Wat is in dit geval wijsheid?

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#25
Inderdaad PeterH, ze moesten toch zeker voor DIT probleem de ogen bij BMW Nederland de ogen NIET sluiten.
En net wat jij schrijf er zijn oplossingen genoeg MAAR die had ik van BMW Nederland/BMW Motorrad Dealer(s) verwacht.
Maar ik ben heel benieuwd wie er van de BMW Dealer(s) die dit item ook op dit Technisch Forum lezen en hun soms contact opnemen met BMW Nederland van dit " Kunnen wij ALS BMW Nederland NIET maken "

Mvgr. J.v.Soelen
Reply
#26
Ik lees ook op het web dat dit het probleem met de kuip de reden is dat de verkoop van de RS met volle kuip in de VS gestopt is...

Only comes with full fairing in Europe, the R1100S really puts paid to the need for a half faired model. However US and possibly Canadian models are half-faired only. This is probably because of an incident a few years ago where someone left a fully faired R1100RS idling for a very long time in their garage, and it caught fire. US liability laws being what they are (e.g., you can blame McDonald's for your own stupidity in spilling hot coffee on yourself), BMW seems to have taken the easy way out and just stopped selling the full model in the US. This is what the US model looks like.

Blijf jullie reactie op dit FORUM-onderwerp sturen, dit met later een database aan te leggen.

Naar mijn mening hebben we dan de volgende gegevens nodig:
- Type
- bouwjaar
- kenteken (handig als iemand zijn fiets weer verkoopt
- kleur (misschien hebben sommige kleuren het niet)
- kilometerstand
- Naam eigenaar
- e-mailadres eigenaar (handig als BMW later om foto's gaat vragen.)
- motorisch origineel? (geen recht van spreken als dat niet zo is denk ik)

Mvgr. J.v.Soelen
Reply
#27
Baird » december 8, 2011, 11:09 pm

Mijn huidige R1150RT heeft precies het zelfde, zag het pas nadat ik dit exemplaar als occasion gekocht had. Mijn vorige, nieuw gekochte, R1150RT had het niet.

Benji » december 9, 2011, 7:25 pm

Mijn 2005 R1150RT heeft dit ook. Is een omgebouwde P motor, dus veel stationair draaien zal wel de oorzaak zijn, voor de rest doet hij het nog perfect.

PaulRS » december 9, 2011, 11:55 pm

Hoi.

Mijn RS heeft die brandblaren ook, en het mooie was dat ik stond erbij en keek ernaar.

Gasklephuizen gereviseerd en die wilden niet meteen lekker afgesteld worden, motor te lang stilstaand stationair laten draaien en de rook kwam van dat plastic.
Ik voelde me net als die domme Yank die zijn motor starte, vervolgens naar binnen liep om een telefoontje te plegen en 10 minuten later zijn motorfiets zag afbranden.

Conclusie; motoren zijn er om op te rijden, niet om mee stil te staan.


beemerrichard » december 10, 2011, 11:11 am

Mijn oude R1100RT had dit ook aan 1 kant en die had pas 16.000 km op de klok.
Mijn huidige R1200RT heeft dit dus ook aan 1 kant met 70.000 km op de klok.

Volgens mij word dus 1 kant heter dan de andere kant en komt dit door stilstaan met de motor lopende.
Luchtkoeling en stilstaan is dus geen luchtkoeling.
Een aantal manieren om dit niet te krijgen.
Niet stilstaan met je motor aan.
Extra luchtkoeling maken dmv een fan.
Een R gaan rijden en geen RT of RS
Wachten op de RT waterkoeling.
Net als bij auto's een hitteschild maken.

Er is toch echt wel duidelijk een probleem beste Forum-leden.

Mvgr. J.v.Soelen

PS: Bertbig zou jij voor mij al deze gegevens willen verzamelen zoals jij voorstelde een heel goed idee.
Zo moeten we alles in kaart zien te krijgen om de volgende stap te ondernemen naar BMW Nederland afd. KIS Rijswijk.
Als jij dit allemaal in een mooie begrijpelijke database/grafiek/analyse wil zetten.

Dank J.v.Soelen
Reply
#28
Quote:Ziet er niet fraai uit, ook de reactie van BMW KIS verdiend niet de schoonheidsprijs.
Kan je er via de wet produktaansprakelijkheid druk op zetten?
Nare is dat je dan al snel over juridische ondersteuning en kort geding praat.
Alternatief is zelf kuip aanpassen met een hitteschildje o.i.d.,maar dat ontneemt BMW de kans er iets aan te doen.
Wat is in dit geval wijsheid?

Met vriendelijke groet,

PeterH
PeterH; Niets maar dan ook niets meer vernomen van BMW ( KIS ) Nederland !.
Hoe bestaat het !.
Maar na alle E-mails die ik uit Nederland en België gekregen hebt gaat het niet alleen om het Bovenstaande Model, maar hebben de hedendaagse BMW modellen met volle kuip er nu ook nog last van.
Ik hoop dat BMW KIS nu ook op dit Forum meeleest, en laat ze het Nieuwe Jaar goed beginnen door mij via een BMW Dealer uit te nodigen, en (dit, nu nog steeds) het probleem daardoor laten oplossen.

Mvgr. J.v.Soelen
Reply
#29
Reactie van bezoeker 'klaas', geïmporteerd van het oude forum:

WAT EEN GEZEUR OVER EEN STICKER. GA LEKKER RIJDEN EN VAL ONS NIET LASTIG MET DIE FLAUWEKUL
Reply
#30
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Beste heer v Soelen,

Dit is wel degelijk een ontwerp fout, eea zit te dicht bij of is onjuist materiaal.
Te triest voor woorden dat bmw zich zo opstelt, veel geld vragen voor een matig product kunnen ze goed. Kom je daarna om garantie of iets dergelijks kanje de boom in.
Leren we hier nu eens iets van ???
De tijd heeft de bmw kwaliteit ingehaald.
Het is nu grotere rommel als de vroegere jappen.

Zelf 2 maal een r1100rs gehad echter zonder deze onderkuip.
De r1100 van de politie heeft oliekoelertjes met koelvin, kijk er maar eens naar.
Ook bij stil stand is er trouwens koeling de lucht stijgt en stroomt zo langs de koelribben.
Het stickertje is belachelijk maar ook het niet reageren is een ramp, misschien eens naar Vara Kassa ? of ombudsman ?

Succes
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)