Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
achterwiel r100rs past niet
Reactie van bezoeker 'Nick', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Ik heb voor mijn bmw r100rs van 1982 een ander achterwiel (gietwiel) gekocht. Nu blijkt dit van een ouder model te zijn met als gevolg dat dit niet past. Het deksel van het differentieel raakt de 'uitstulpingen' die zich aan de binnenkant van het wiel bevinden.
Vraag: ziet het differentieeldeksel van een ouder model er anders uit?
Kan ik dan eventueel zo'n deksel bij mij monteren?
Reply
Reactie van bezoeker 'J@n', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou je pas gekochte aanschaf doorverkopen en zelfe en ander wel passend wiel kopen
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Had je voorheen ook een gietwiel of spaken . Kan het niet zo zijn dat de remschoenen raken , en dat je een smaller type remschoen moet monteren . Meet het contactvlak in de velg eens op , en vergelijk dat met de breedte van je huidige remschoenen . Had je voorheen ook een gietwiel , dan staat het onderdeelnummer duidelijk op een van de gietspaken. Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

de cardanklot tot en met 1980-1981 (blok met ronde luchtfilter) is ronder van vorm waardoor jouw wiel niet past. De cardanklok van het oude type past wel op het nieuwe type
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Snap ik niet !! Vroeger kocht ik een voorwiel , zette dat vanachter . Het paste altijd perfect . Was blijkbaar te gemakkelijk na 1969 !!
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Precies, zo is dat bij ural/dnepr ook, beter!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:dat bmw is zo bagger, koop een yamaha
Heeft Yamaha ook een R100 dan?
Wist ik niet......

Chris
Reply
Yamaha had een Tr1 machtige machine vergelijkbaar qua Pk en cilinderinhoud met de BMW r100RS RT oude type tot 1979. enorm koppel.
Ik heb er een gehad maar die verdomde startmotor van dat ding.

Het is wat als je steeds niet wegkomt, dat heb ik met de BMW incidenteel weleens gehad...
Reply
Reactie van bezoeker 'Chrisie TR', geïmporteerd van het oude forum:

Nee, de Yamaha heeft er wat voor en achter staat, fzR1000 ;-) en laat die nou alles weg blazen en ook in de bochten hoor.....zeer stijf frame, prettig joh.

2 kleppers moeten eigenlijk in het museum staan.
Reply
Nee hoor,met 2 kleppers moet je gewoon lekker rijden en van genieten.

Groet Fred
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)