Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bmw R27
Reactie van bezoeker 'jelle', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo kan iemand mij vertellen of bij een bmw r27 uit 1967 de M8 bouten en moeren een sleutelwijdte hebben van 14mm of dat het bij dit bouwjaar al 13mm is.

alvast bedankt!
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij zijn de cilinderbouten 13 mm en de draadeinden in de versnellingsbak 14 mm.
Maar je kunt beter bijde sleutels kopen, dan zit je altijd goed.
Of een verstelbare sleutel of waterpomptang.
Kijk ook eens op www.bmw-mono-club.nl

Succes
Reply

Quote:Volgens mij zijn de cilinderbouten 13 mm en de draadeinden in de versnellingsbak 14 mm.
Maar je kunt beter bijde sleutels kopen, dan zit je altijd goed.
Of een verstelbare sleutel of waterpomptang.
Kijk ook eens op www.bmw-mono-club.nl

Succes
Allereerst bedank voor je reactie, het gaat mij er niet om welke sleutel ik nodig heb maar om wat er orgineel op hoort. Op mijn R27 zit nu overal 13mm maar op mijn R26 uit '57 zijn alle M8 bouten en moeren 14mm. Ik vrag mij af of iemand ie er later opgedraaid heeft of dat het in '67 anders was.

Op de site van de monoclub kan ik hier niets over vinden.
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Doorgaans is 1 1/2 maal de boutdikte is sleutelwijdte . Soms wijk men daar vanaf . Zoals bij het cardanhuis aan de swingarm monteren . Om ruimte te crieeren voor de sleutel heeft M10 dan een moer van 14mm sleutelwijdte . Bij je R27 kan het zijn dat men bij de cilindervoet ook een iets bredere moer gebruikt . Als je op Real oem zoekt staat er waarschijnlijk bij afwijkende maten de S W bij vermeld . Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tony', geïmporteerd van het oude forum:

Op mijn r27 van 1965 is het de 14mm. Volgens mij heeft BMW altijd deze 14 daarvoor gebruikt op de r27. (en ook vroegere modellen, want mijn r25/3 heeft ook de 14)
Reply

Quote:Op mijn r27 van 1965 is het de 14mm. Volgens mij heeft BMW altijd deze 14 daarvoor gebruikt op de r27. (en ook vroegere modellen, want mijn r25/3 heeft ook de 14)
Daar was ik al een beetje bang voor, ik had gehoopt dat ze bij BMW rond 1965 overgestapt waren naar een SLW 13mm. Nu maar eens kijken of ik nog aan wat 14mm moeren en bouten kan komen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)