02-29-2012, 11:15 AM
Reactie van bezoeker 'ariej', geïmporteerd van het oude forum:
De laatste twee-nogal arre- reacties ten spijt, ik ben sinds gister in het bezit van een heuse r80rt.
Van te voren had ik met de verkoper uitgebreid gemaild en de motor zou helemaal goed zijn en alles zou het doen, de banden zouden ook neiuw zijn.
De motor stond wel ca 300km verderop maar mijn vader moest -min of meer- ook binnenkort die kant op en bood aan samen te kijken.
Ik schrok wel een beetje toen ik 'm zag.. hij is tamelijk slordig overgespoten, nogal wat schade/reparatiesporen aan de kuip etc.
Andere minpunten;
De toerenteller doet het niet (de naald mist..)
de banden waren inderdaad nieuw... 15 jaar geleden.
de dubbele schijfrem voor (ATE neem ik aan, b.j. '79) doet 't inderdaad niet geweldig.
Ik zal eens nagaan wat ik kan doen om deze rem te optimaliseren, vb met andere remblokjes en/of rvs remleidingen. Daar is in dit forum vast al wat over verteld.
Tenslotte doen de linker knipperlichten het niet.
Wat voor de motor pleitte; Het blok was droog en liep goed, bak schakelde goed en de hierboven genoemde aandachtspunten leken in orde.
Ook had de motor nieuwe dempers en KONI schokbrekers (die nog veel te strak staan)
Er is dus wel wat in de motor geïnvesteerd, dat doe je niet als het een onrijdbaar barrel is.
Op de terugweg reed ik langs een kennis die me vertelde dat de motor, gezien hij spaakwielen heeft, aantrekkelijk kan zijn voor leiden die een cafe racer willen bouwen(gezien ik t.z.t denk ik tocheen r100rt wil)
De kuip.. Ik had niet gedacht dat het er zo warm achter was!
Het windscherm (niet origineel, wel originele hoogte denk ik) is iets te laag voor me. Ik zit juist met mijn hoofd in de turbulentie dat meer en doffere herrie geeft dan dat je gewoon met je hoofd in de wind zit. Een langere ruit (of opzetstuk?) zie ik binnenkort graag opdagen.
De laatste twee-nogal arre- reacties ten spijt, ik ben sinds gister in het bezit van een heuse r80rt.
Van te voren had ik met de verkoper uitgebreid gemaild en de motor zou helemaal goed zijn en alles zou het doen, de banden zouden ook neiuw zijn.
De motor stond wel ca 300km verderop maar mijn vader moest -min of meer- ook binnenkort die kant op en bood aan samen te kijken.
Ik schrok wel een beetje toen ik 'm zag.. hij is tamelijk slordig overgespoten, nogal wat schade/reparatiesporen aan de kuip etc.
Andere minpunten;
De toerenteller doet het niet (de naald mist..)
de banden waren inderdaad nieuw... 15 jaar geleden.
de dubbele schijfrem voor (ATE neem ik aan, b.j. '79) doet 't inderdaad niet geweldig.
Ik zal eens nagaan wat ik kan doen om deze rem te optimaliseren, vb met andere remblokjes en/of rvs remleidingen. Daar is in dit forum vast al wat over verteld.
Tenslotte doen de linker knipperlichten het niet.
Wat voor de motor pleitte; Het blok was droog en liep goed, bak schakelde goed en de hierboven genoemde aandachtspunten leken in orde.
Ook had de motor nieuwe dempers en KONI schokbrekers (die nog veel te strak staan)
Er is dus wel wat in de motor geïnvesteerd, dat doe je niet als het een onrijdbaar barrel is.
Op de terugweg reed ik langs een kennis die me vertelde dat de motor, gezien hij spaakwielen heeft, aantrekkelijk kan zijn voor leiden die een cafe racer willen bouwen(gezien ik t.z.t denk ik tocheen r100rt wil)
De kuip.. Ik had niet gedacht dat het er zo warm achter was!
Het windscherm (niet origineel, wel originele hoogte denk ik) is iets te laag voor me. Ik zit juist met mijn hoofd in de turbulentie dat meer en doffere herrie geeft dan dat je gewoon met je hoofd in de wind zit. Een langere ruit (of opzetstuk?) zie ik binnenkort graag opdagen.