12-10-2011, 08:00 PM
Reactie van bezoeker 'ariej', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:<blockquote>Hoi mensen, na vele, vele jaren rijden op oude en trage barrels is het toch tijd om volwassen te worden. Ook voor mijn werk zoek ik uiteindelijk een motor met kuip voor langere wintertochten waarmee ik -qua vermogen- goed 120 kan kruisen.Ik heb mijn zinnen gezet op een r1100rt ,en heb een hele ,mooie en goede r80rt met rvs uitlaatsysteem te koop interresse mail me maar </blockquote>Hoi ruud, ik weet niet waar je woont en niet hoe ik je met deze data kan mailen, kun je me een voorzetje of je mailadres geven?
Op het moment is mijn snelste motor een 350 jawa en daarop is het met 110km.h al spannend...
Lelijk is niet erg maar dan wel fout-lelijk. Mijn idee is dan ook een oudere r80 of -100 en geen japanner.
Tevens heb ik vele jaren dnepr gereden en het boxerblok beviel me goed.
Ik heb dus gelezen dat de r100 nogal eens versn. bak trubbels heeft, maar het vermogen lijkt me wel heerlijk..
De motor hoeft helemaal niet als nieuw te zijn. Ik vind het overhalen van blok en bak helemaal geen ramp maar het zou fijn zijn voorlopig te kunnen rijden totdat ik later wat meer tijd heb hiervoor. Kliene aanpassingen/reparaties of on-originaliteit ook geen probleem
De keuze zou dus een RT zijn(want RS zal veel minder bescherming bieden? doch wel mooier!)
met een r80 rt kun je wel 'fijn' 120 rijden?
Mijn vragen
1 Voor wat voor bedrag zou ik een dergelijk exemplaar kunnen vinden?
2 meestal worden ze met een km-stand rond de ton aangeboden. Ik neem aan dat de krukas en zuigers/cylinders dan aan revisie toe zijn.
Zijn er nog meer aandachtspunten?