11-23-2011, 11:51 AM
Roest op het frame:
Op mijn 2 exemplaren van de r80rt (uit 1986) zitten 2 plekjes die roestgevoelig zijn: de ophanging van de einddempers aan het frame. Het horizontale deel daarvan waar de bouten naar de dempers in zitten. Blijkbaar wordt de verf daar door de hitte van de uitlaat zo beschadigd dat er water bij komt.
Verder is het frame niet bijzonder roestgevoelig, als je niet om het uiterlijk geeft, dan doet een kwastje met hammerite op zijn tijd wonderen.
Verder, roestgevoelig is de tussendemper (de " pot") onder de versnellingbak, daar blijft water op staan. Die heb ik ooit vervangen (je kon er doorheen kijken) en binnen 1 week stond er al weer een beetje roest op. Binnen 3 jaar was ik er weer doorheen. Dat was inderdaad in de winter, en met pekel, ik rijd immers 's winters door. De oplossing is even simpel, koop een RVS versie (iets duurder maar gaat duidelijk langer mee) of kies de rvs versie van de balanspijp (heb ik gedaan, was goedkoper).
suc6,
Robbert.
Op mijn 2 exemplaren van de r80rt (uit 1986) zitten 2 plekjes die roestgevoelig zijn: de ophanging van de einddempers aan het frame. Het horizontale deel daarvan waar de bouten naar de dempers in zitten. Blijkbaar wordt de verf daar door de hitte van de uitlaat zo beschadigd dat er water bij komt.
Verder is het frame niet bijzonder roestgevoelig, als je niet om het uiterlijk geeft, dan doet een kwastje met hammerite op zijn tijd wonderen.
Verder, roestgevoelig is de tussendemper (de " pot") onder de versnellingbak, daar blijft water op staan. Die heb ik ooit vervangen (je kon er doorheen kijken) en binnen 1 week stond er al weer een beetje roest op. Binnen 3 jaar was ik er weer doorheen. Dat was inderdaad in de winter, en met pekel, ik rijd immers 's winters door. De oplossing is even simpel, koop een RVS versie (iets duurder maar gaat duidelijk langer mee) of kies de rvs versie van de balanspijp (heb ik gedaan, was goedkoper).
suc6,
Robbert.