11-24-2011, 03:13 PM
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:
Kijk ook eens voor een diversion 600, fijne en zuinige fiets!!
boxer-schierig
|
11-24-2011, 03:13 PM
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:
11-26-2011, 10:01 PM
Reactie van bezoeker 'peter smans', geïmporteerd van het oude forum:
Ariej, Mijn oude brommert R 80 RT staat nog bij "de Knalpot" in Rilland in de schuur. 1983 km 190.000 goede banden, motor gereviseerd en in een goede conditie, staat nu al wel 1.5 jaar stil. Rijd nu met R 850 RT
11-26-2011, 10:14 PM
190.000.. dan zal de vorkpoten en achterbrug en andere toh eindelijk wel aan vervanging toe zijn..
Wat moet een dergelijke contraptie kosten?
11-26-2011, 11:48 PM
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Doorgaans vraagt hij goud voor een werkhok, wees gewaarschuwd 190000 km, begin er toch niet aan, alles heeft het gereden, niet doen!
11-27-2011, 09:20 AM
Heb je eigenlijk uberhaupt weleens een proefrit gemaakt op een BMW boxer, weet je gelijk wat die doet met cardan reactie en zo, merk er zelf na 30 jaar niets meer van, maar het schijnt omhoog te komen met gas geven en naar beneden te donderen met gas los laten, het zal.
En heeft Henk Schepers niets staan om even te proberen, of ASM in Easterwolde? Arnold ligt nu toch te revalideren na een motorfiets ongeval. Heb de boxer zelf gistermiddag nog uit de schuur getrokken voor een ritje, op de gebruikelijke slippende koppeling bij mijn fiets, verder niets aan de hand, gaat weer als een speer, was wel koud trouwens voor mijn doen. Maar: eens een boxer altijd een boxer, als het schip met geld komt nog liever een 3 of 4 cillinder MV Agusta, maar dan wel een oude. (blijf dromen).
11-27-2011, 12:43 PM
ik ben 1 keer bij henk schepers geweest, het eerste wat hij zei is dat mijn motor (enfield) helemaal niks was en een bmw ging nooit iets aan kapot..
ASM is nog gesloten wegens het ongeval. Die r80 die hij heeft staan(boven gepost) heeft wel een hele coole kuip, maar als er een andere kuip op zit, zit er vast geen handvatverwarming(werkt dat echt?) op?
11-28-2011, 09:07 AM
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:
dat is voor mensen die wel rijden als het echt koud wordt rudy...
12-07-2011, 01:34 PM
Zo, ik heb net het kwaliteits-topic doorgelezen. Het is leuk te lezen welke eisen e verwachtingen mensne hebben van een motorfiets en hoe dat uiteen kan lopen. M.b.t. sommige opmerkingen heb ik een paar vragen
1 de doorzakkende middenbok, is dat type gerelateerd? Door roest of ontwerpfout? 2 de hall gever, eenvoudig een reserve mee te pakken, misschien te vervangen voor een ander merk? gaat deze werkelijk vaak stuk? 3 ingeslagen klepzittingen, ook bouwjaarafh. of gewoon slijtagegevoelig? 4 Wat rudy vertelde, stoterstangen die kapot gaan? misschien een een reserve meepakken? Ik kan inmiddels zeggen dat ik de 1ste helft jaren '80 rs-en en rt's erg leuk vindt. Gezien mijn gebruikswens zou de RT (of glaeser?) de meest verstandige keus zijn. Na vele jaren trage barrels neig ik het meest naar een r100. 120 rijden op een zeer rustig toerental EN nog power hebben voor een inhaalactie trekt me erg. Natuurlijk hoe ouder de motor hoe mooier ik't vind, die jaren '70 fietsen met platte buddy en geen kunstof kont zijn nog veel leuuker, maar een dergelijk exemplaar in nette staat zal ook wat duurder zijn, en een oudere motor kan (hoeft niet) meer aan verprutst zijn..
12-07-2011, 02:20 PM
1 de doorzakkende middenbok, is dat type gerelateerd? Door roest of ontwerpfout?(slijtage)
2 de hall gever, eenvoudig een reserve mee te pakken, misschien te vervangen voor een ander merk? gaat deze werkelijk vaak stuk?(ken ik niet) 3 ingeslagen klepzittingen, ook bouwjaarafh. of gewoon slijtagegevoelig?(modellen jaren '70 hebben daar nu nog steeds geen last van). 4 Wat rudy vertelde, stoterstangen die kapot gaan? misschien een een reserve meepakken?(geen klepspeling afstellen bij 30 graden plus,).
12-07-2011, 02:22 PM
p.s.
afgelopen zondag de Toyrun nog gereden in Groningen, dit allemaal zonder handvat verwarming. |
« Next Oldest | Next Newest »
|