Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
boxer-schierig
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

een japanner is beter, waarom ga je daar niet voor? of is dit weer een prestige iets ?

''mijn niet gezien op een japanner'' ?

Kijk en vergelijk, proef en kies de Jap.

Ton
Reply
Quote:een japanner is beter, waarom ga je daar niet voor? of is dit weer een prestige iets ?

''mijn niet gezien op een japanner'' ?

Kijk en vergelijk, proef en kies de Jap.

Ton
Vreemde verklaring dat prestige. Als je zin hebt in koffie ga te toch ook geen thee drinken omdat het betr voor je is ?
Het is een kwestie van smaak makker
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Prestige ja, bewust anders willen doen en hebben dan de anderen om je heen, en een mindere kwaliteit voor lief nemen en geregeld sleutelen ja, das prestige!
Reply
@ Frank, ziet er mooi en compleet uit, wel met 'enge'eenzijdige ophanging..
Merk je daar nu ook verschil mee in de bochten?
Reply
Roest op het frame:

Op mijn 2 exemplaren van de r80rt (uit 1986) zitten 2 plekjes die roestgevoelig zijn: de ophanging van de einddempers aan het frame. Het horizontale deel daarvan waar de bouten naar de dempers in zitten. Blijkbaar wordt de verf daar door de hitte van de uitlaat zo beschadigd dat er water bij komt.

Verder is het frame niet bijzonder roestgevoelig, als je niet om het uiterlijk geeft, dan doet een kwastje met hammerite op zijn tijd wonderen.

Verder, roestgevoelig is de tussendemper (de " pot") onder de versnellingbak, daar blijft water op staan. Die heb ik ooit vervangen (je kon er doorheen kijken) en binnen 1 week stond er al weer een beetje roest op. Binnen 3 jaar was ik er weer doorheen. Dat was inderdaad in de winter, en met pekel, ik rijd immers 's winters door. De oplossing is even simpel, koop een RVS versie (iets duurder maar gaat duidelijk langer mee) of kies de rvs versie van de balanspijp (heb ik gedaan, was goedkoper).

suc6,

Robbert.
Reply
In plaats van een balanspot kan je ook een H-stuk in RVS monteren, komt ook het geluid bij vooral de nieuwere BMW's ten goede.
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Roest op het frame:

Op mijn 2 exemplaren van de r80rt (uit 1986) zitten 2 plekjes die roestgevoelig zijn: de ophanging van de einddempers aan het frame. Het horizontale deel daarvan waar de bouten naar de dempers in zitten. Blijkbaar wordt de verf daar door de hitte van de uitlaat zo beschadigd dat er water bij komt.

Verder is het frame niet bijzonder roestgevoelig, als je niet om het uiterlijk geeft, dan doet een kwastje met hammerite op zijn tijd wonderen.

Verder, roestgevoelig is de tussendemper (de " pot") onder de versnellingbak, daar blijft water op staan. Die heb ik ooit vervangen (je kon er doorheen kijken) en binnen 1 week stond er al weer een beetje roest op. Binnen 3 jaar was ik er weer doorheen. Dat was inderdaad in de winter, en met pekel, ik rijd immers 's winters door. De oplossing is even simpel, koop een RVS versie (iets duurder maar gaat duidelijk langer mee) of kies de rvs versie van de balanspijp (heb ik gedaan, was goedkoper).

suc6,

Robbert.
Klopt Robbert. Ik heb op die plaatsen het frame bij gewerkt met zwarte motorblokken lak van Motip , is hitte bestendig . Na 2 jaar blinkt het nog mooi!! Uiteraard een goedkope oplossing . Groetjes Cees.
Reply
..maar als ik zo tussen neus en lippen doorlees rijdt een r80 eigenlijk fijner dan een r100?
is het verschil in verbruik ook groot?
Reply
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Als je ook lol in het rijden wil hebben, kijk eens naar een fzr600 of fz750, als het niet te jong mag zijn. Die motoren zijn ook voorzien van remmen, ipv de vertragers van de boxers.
Reply
Hoi Ariej,

Over het verbruik; tik hier op het forum even "verbruik", of zoiets in,op
zoeken in forum. Er is hierover al best het een en ander beschreven, en kun je je hierover een globaal beeld vormen.

Of een R80 wellicht fijner rijd dan een R100: Ik weet niet of je hier echt van
fijner kunt spreken. Anders is misschien een beter woord.

Ik denk dat je het grofweg zo een beetje kunt beschrijven.

Een R80 rij je wat meer op vermogen, en loopt wat soepeler door het gehele
toerengebied.
Terwijl je een R100 wat meer op koppel kunt rijden, waarbij
het rijden in het hoge toerengebied wat minder zin heeft door het wat
overvierkante (de verhouding tussen boring en slag) karakter van van het motorblok.

De slag is immers hetzelfde op een R80, en een R100.
Het verschil in cc's word dus alleen bepaald door een set grotere cylinders, en zuigers.(De boring).

Het verschil in de verhouding tussen boring/slag bepaald hier dus dat verschil
in karakter.

Dat kan dan ook prima want door de 200cc meer van de R100 heb je wat
koppel over, waardoor deze motor wat "lui'er" is te berijden.

Ik denk dat ik het wel redelijk begrijpelijk heb kunnen uitleggen zo.
Heeft iemand nog een aanvulling, of ee betere uitleg dan hoor ik
het ook graag.

Groetjes, Kees.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)