Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uitbouwen motor bmw r60/7
Is het blok al gescheiden van het frame?
Groet,n
Frits
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Is hij al terug gemonteerd ? (of is dat heen gemonteerd)?

Of zit je door je tijd heen ? (of is dat door je tijd terug)?

HiHa Jos
Reply
Reactie van bezoeker 'luc', geïmporteerd van het oude forum:

De motor is er uit.Na lang wikken,wegen en proberen is de slijpschijf er aan te pas gekomen.Na het uitnemen van de motor blijkt dat de as vastgeroest zit in het frame aan de linkerzijde.Ik heb het frame dan heet gestookt en na lang stoken en kloppen is het resterende stuk eindelijk losgekomen.Ik denk er aan om ,als het frame gepoederlakt is,vetnippels te voorzien
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Vetnippels op iets wat niet draaid , heeft geen enkel nut. Gewoon goed schoonmaken , gaten opzuiveren en draadeind insmeren met een antisize compound . Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'luc', geïmporteerd van het oude forum:

hartelijk dank voor de tip,Cees
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab Tamboer', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Cees,
Voor dit soort bevestigingen gebruik ik ook vaak Valvoline Wax. Rode spuitbusje met plastic spuitrietje. Bij m`n motor uit 1965 en auto uit 1969 druk ik elke daarmee behandelde bout er, na jaren, met de pink weer uit. Ook na aantrekken vd moer snufje over de resterende draad. Op kamertemperatuur zie je het spul er zo tussen kruipen. Na droging geen kleverige boel.
Succes,
Ab
Reply
Als ik al wat demonteer/monteer en het spul zit gewoon op een vaste plek, smeer ik het altijd in met een dun laagje lager vet, ook dan wil het na 30 of 40 jaar weer probleemloos los.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij hebben we dat ook ooit geleerd ? als er 2 of meer metalen zijn in een constructie moet er vet tussen. Maakt niet uit of het wel of niet draait. Behalve op plaatsen waar vet ongewenst is, denk aan remmen enzo.

Grt, Jos
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)