Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uitbouwen motor bmw r60/7
#1
Reactie van bezoeker 'luc', geïmporteerd van het oude forum:

beste mensen, ik wil mijn motor uitbouwen om mijn frame terug te laten poederlakken.Ik heb volgens het peeters handboek gewerkt en nu kom ik volgend probleem tegen.Ik krijg de assen niet weggetrokken waar het blok mee in het frame hangt.Ik heb al verschillende malen kruipolie gespoten en al de draadstiften verwarmd gehad.Gaan deze assen door het hele blok? of doe ik iets verkeerd?
Alvast bedankt voor jullie deskundige uitleg
Groeten
Luc
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Die assen gaan door en door.
Soms willen ze niet los en is gepast geweld een oplossing.

In het uiterste geval moet je de slijptol ter hand nemen en tussen frame en blok door halen.
Daarna de pennen er uit zien te krijgen.

Groeten, Paul.
Reply
#3
Dat is erg "uiterst". Krik of blokken eronder en met een bout of pen van zelfde maat eruit tikken. Moet lukken. Succes
Marcel
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:

Waarom zou je hem ''terug'' laten poederlakken ? en niet ''heen'' ?
Reply
#5
Luc,
Wat ook kan is aan de ene kant een moer losdraaien en verwijderen en dan de moer aan de andere kant vaster draaien. Daarmee oefen je trekkracht uit op de as, dat is effectiever dan de as uitdrijven. Succes met de actie.

Groeten, Ton
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:

Ok, gaat hij er dan doorheen of doorterug, of heenterug ?
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben wel heel benieuwd naar het terug lak proces...

Gaat de lak dan zo het frame af en via de kwast de pot in ?
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Vraag : Kan je het blok compleet uitnemen , nadat ontsteking en dynamo eraf zijn . groetjes cees.
Reply
#9
Ja dit kan.

Als je dit in je uppie doet, heb je de markering van de koelribben na 1 week nog steeds in je armen staan, kan dus.
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik heb het blok van mijn 60/7 een aantal maal eruit gehaald (puur voor de fitness hoor) en de volgende zaken hebben mij altijd goed geholpen.
1. Voordeksel (over generator) eraf
2. Luchtfilter deksel eraf
3. Bak kan blijven zitten, loskoppelen op de kruiskoppeling. Deze bouten kunnen gerust meerdere malen gebruikt worden indien goed getorqued.
4. Zet een ouderwetse autokrik (met 2 scharen) met een plankje onder het carter, hiermee neem je de krachten van de pennen over.
5. Bedrading los overal (denk aan vrijstand schakelaar)
6. benzineleidingen los en tank verwijderen
7. bobines verwijderen (3 inbusjes)
8. Voetsteunen verwijderen
9. uitlaten los, kunnen aan elkaar blijven zitten Dus als 1 geheel verwijderen
10. Dan kunnen de pennen los, evt. de bout los draaien tot hij vlak ligt met de kop van de pen, dan met een moker met een plank ertussen de boel even overtuigen. Tussentijds af en toe inspuiten met Wd-40. Het kan zijn dat je de pennen een paar keer heen en weer moet tikken
11. Pennen verwijderen (denk aan de locatie van de bussen)
12. Blok steunt dan op de krik.
13. Ik zet er dan een plankje op wieltjes naast om het blok op te parkeren
14. Om het blok te verwijderen ga ik altijd aan de rechterkant staan (persoonlijke voorkeur), ik sla dan een spanband door het frame heen om de voet van de linkercilinder en dan om de schouders. Op die manier hoef je niet alleen je armen te gebruiken maar gebruik je ook je beenspieren. Het blok is goed te tillen.

Suc6 ermee.

Groet Jesper.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)