Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstof lekkage in gasklephuis(?)
#1
Reactie van bezoeker 'Martijn', geïmporteerd van het oude forum:

Goedemiddag,

Bij mijn R1100S (1999) heb ik gemerkt dat wanneer ik de dopjes van de onderdrukaansluitingen op de gasklephuizen verwijder de dopjes vol brandstof staan.
Hierop heb ik de injectoren gedemonteerd en weggebracht om te laten testen / reinigen. Na testen bleken de injectoren een gelijke opbrengst en een mooi verstuivingsbeeld te laten zien, waardoor reiniging niet zinvol werd geacht.

Mijn vraag is nu of het normaal is dat er brandstof in de gasklephuizen achterblijft. Is er sprake van een lekkende / nadruppelende injector? Ik vind het brandstofverbuik van de motor aan de hoge kant, wellicht ligt hier een oorzaak?

Groet,

Martijn

Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Dat er wat brandstof achterblijft is normaal.
Als je de motor uit zet, blijft er altijd wat ongebruikte brandstof in de gasklep hangen en dat vind je dan terug in het dopje.
Meer als een paar druppels zijn het niet.

Wat is jouw (hoge) verbruik?
Mijn RS verbruikt ongeveer 1:15-16.

Groeten, Paul.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Martijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Paul,

Mijn verbruik ligt op ongeveer hetzelfde niveau. Weliswaar met een Rapid Bike (lambda sonde losgekoppeld) voor de broodnodige souplesse, maar ook met een gematigde rijstijl. In standaard trim was de motor overigens niet veel zuiniger.
Hoewel ik inmiddels begin te geloven dat dit een normaal verbruik is, wil ik de motor voor de zekerheid aan de 'diagnose' hangen om zeker te stellen dat alles functioneert zoals het hoort.

Met mijn vorige motor (R1100RS zonder kat en met chip) haalde ik altijd 1:17. Ik snap niet hoe anderen (volgens eigen zeggen) 1:20 weten te halen...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)