Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aansluiting voor synchronisatie carburateurs?
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Beste forumleden,

ik kom op dit forum regelmatig berichten tegen over het synchroniseren van de carburateurs. In het instructieboekje van mijn r45 (1978) staat de methode beschreven met de bougiedop-methode, waarbij om en om de kap van de bougie moet worden genomen, en op het gehoor moet dan de motor worden afgesteld.
Zoals gezegd lees ik hier regelmatig bijdragen van forumleden die met behulp van een vacuum-aansluiting op de zijkant van de BING-carburateurs de boel synchroniseren, zoals je ze ook ziet op Youtube.
Wanneer ik aan de onderkant van mijn carburateurs kijk, zie ik twee schroeven; de mengselschroef, en een kleinere onbekende schroef, die niet genoemd wordt in het instructieboekje.
Is dit soms de aansluiting voor een vacuumslang? De schroef is uit te draaien en er komt een drupje benzine uit.
De motor is al 10 jaar in mijn bezit en loopt als een zonnetje, dus een echte noodzaak om te synchroniseren is niet aan de orde, ik ben gewoon benieuwd.

Groeten,
Ronald

[img]/import/photos/t6487s.jpg[/img]
Reply
Ronald,

Ja, die schroef eruit en een slang erop aansluiten. Hier meet je de onderdruk tussen carburateur en cilinder. Nee er komt geen benzine uit.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

inderdaad,dat schroefje moet je er uitdraaien en dan op het pijpje de slang van de vacuummeter doen.
zie trouwens dat er ook weer foto's geplaatst kunnen worden op het forum.
was een tijdje niet mogelijk.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)