Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wielnaaf r100rs muurvast
Reactie van bezoeker 'goossens nick', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Waarschijnlijk is bij mijn bmw r100rs (1982) een lager vastgelopen in het achterwiel. Nu zit de wielnaaf muurvast. Heb er al eens met een hamer opgeklopt maar er komt geen beweging in.
Heeft iemand een idee om ze eruit te krijgen?
Reply
Reactie van bezoeker 'henk', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi. Kun je misschien iets duidelijker zijn in de omschrijving van je probleem? Wat zit muurvast, en wat kun je waar niet uitkrijgen? Misschien dat er dan iemand is die jou kan helpen.
Reply
Reactie van bezoeker 'nick', geïmporteerd van het oude forum:

Ik krijg de as niet uit het achterwiel getrokken (ze zit ergens vast) => kan mijn achterwiel niet demonteren.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik krijg de as niet uit het achterwiel getrokken (ze zit ergens vast) => kan mijn achterwiel niet demonteren.
Hoi Nick,
Alle moeren van het achterwiel `lossen`, ook zo mogenlijk vh cardan.Dan met staaf of sterke schroevedraaier as losdraaien. Ik ga uit van mijn R60/2 en daar werkte het op deze manier. Weet niet of de jouwe hetzelfde systeem heeft. Grover gaat het met een slagtrekker.
Gr.
Ab
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum:

Draait je achterwiel nog wel?

Chris
Reply

Ja hoor, mijn achterwiel draait nog maar je voelt en hoort uiteraard dat er iets mis is.
Reply
Reactie van bezoeker 'hent', geïmporteerd van het oude forum:

Heb je de borgbout/moer ook gelost? Kun je de as draaien?
Reply
Reactie van bezoeker 'PaulRS', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Heb dat ook ooit gehad.
Lager was rot gedraaid en de binnenring zat op de as 'gelast' van de hitte.

Ik heb toen de as aan de linkerkant doorgeslepen, wiel met eindaandrijving van de achterbrug geschroefd en op de werkbank de restanten gedemonteerd.

Door dat vastgelaste lager was de as toch al niks meer waard, daar is de passing weg.

Groeten, Paul.
Reply

PaulRS, bedankt voor de tip. Het is me gelukt op die manier.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)