Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
motor valt te langzaam of niet terug naar stationair toerental bij gas dicht
#11
Reactie van bezoeker 'tjerk slot', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Heb dat ook gehad, was combinatie van iets te hoog stationaire afstelling met onjuist mengsel (stelschroef onderzijde carb)
VOOR HET VERANDEREN VAN HET MENGSEL IS INDRAAIEN VAN DEZE SCHROEF EEN RIJKER MENGSEL EN OMGEKEERD OF VISA VERSA?
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'tjerk slot', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Heb dat ook gehad, was combinatie van iets te hoog stationaire afstelling met onjuist mengsel (stelschroef onderzijde carb)
VOOR HET VERANDEREN VAN HET MENGSEL IS INDRAAIEN VAN DEZE SCHROEF EEN RIJKER MENGSEL EN OMGEKEERD OF VISA VERSA?</blockquote>VERBRUIK IS OVERIGENS OOK AAN DE HOGE KANT LIJKT MIJ ;1 OP 16 BIJ RUSTIGE BUITENWEGEN 80 A 90 KM PER UUR RIJDEND.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

uitdraaien is rijker want zit klein puntje aan stelschroef, als dat een grotere punt is, bijv 3-4 mm rond, is het lucht wat geregeld wordt, nu dus benzine/rijkmengsel.

zijn je vlotters wel ok ? en of vlotter nivo ?
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Tjerk,

Bij een hoog verbruik zijn meestal de sproeiers en de maalden versleten, zeg beter ingesleten.
Ik zie dat je motor 30 is, en dan kan dat zo zijn.
Zelf had ik 1:15 met mijn R100RS, na nieuwe naalden en sproeiers werd dat 1:21 beide bij een bedeesde rijstijl. De naalden hadden toen 160.000 of zo km's.
Ze kosten weinig, vervangen, doen; is in enkele tankbeurten terugverdiend.
De R65 hoort wel 1:20 te halen of zelfs beter dan dat.

Groeten, Louis
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Ik betrap me ook dikwijls op het feit wat peter aanhaald N.L . Te hoog stationair toerental met te rijk mengsel. (R45) De werking van vervroeger is makkelijk te controleren . Bij langzaam gas geven zal bij 1500 toeren vanzelf het toerental omhoog gaan , dus werkt het goed.Zoniet is smeren met teflon spray doeltreffend . Niet enkel de gewichtjes , maar het hele asje. Het lijkt me stug dat bij 57000 km de sproeiernaalden ingesleten zijn , maar is ook niet uitgesloten . Als je onder het rijden last hebt van pingelen , bij gas terugnemen rond de 6000 toeren . Zet dan de hoofdsproeiernaalden 1 standje hoger . Het te vroeg afsluiten van de hoofdsproeier resulteerd in te arm mengsel in dat toerengebied. Jaag je machine niet tot het uiterste (7500 RPM) . R45 en R65 hebben klepstelen van 7 mm . Deze willen wel afbreken. De hobbyist adviseerd bij 70000 koppen revisie , en kan ook kleppen plaatsen met 8 mm stelen uiteraard loodvrije zittingen. Groetjes Cees.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)