Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R 51 na 18 jaar stilstand......
#61
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Als de puntjes dicht zijn, heb je natuurlijk massa.... op dat aansluitpunt als de puntjes openstaan meet je weerstand over de condensator...gooi die ook even los. Wat je feitelijk doet met dat uitzetten is gewoon je puntjes met de massa kortsluiten, dat moet werken...
Reply
#62
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Het nummer van het punt op je contactslot weet ik even niet, maar daar heb je massa met uitgetrokken sleutel en geen massa met sleutel erin...Draar naar spoel moet natuurlijk ok zijn. Verder zit er niks aan!
Reply
#63
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Het aansluitpunt op het contactslot is nr.2.....
Reply
#64
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Dat aansluitpunt in het contactslot moet ik dus kunnen vinden m.b.v. weerstandsmeting.
Maar nog even voor alle duidelijkheid; ik meet tussen punt 2 van de spoel en het motorblok op geen enkele plaats weerstand. Dit is dus correct?
Reply
#65
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Als de punten openstaan, en de condensator is eraf en de kabel naar het contactslot is los MOET je oneindige weerstand meten, anders loopt het niet...Heb je een mailadres? geef ik je mijn telf nr...
Reply
#66
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Als de punten openstaan, en de condensator is eraf en de kabel naar het contactslot is los MOET je oneindige weerstand meten, anders loopt het niet...Heb je een mailadres? geef ik je mijn telf nr...
Mijn mailadres is walhof@ziggo.nl. Ik kan morgenavond wel even kontakt opnemen. Dan kan ik weer bij de motor.
Reply
#67
Na lang zoeken en goed kijken zag ik dat er olie uit de uitlaatpoort van de rechter cilinder in de uitlaat liep.
Ik had nu het vermoeden dat er iets mis met de kleppen en/of klepgeleiders kon zijn. Koppen gedemonteerd en ik zag dat het een vette boel bij de kleppen was! Uiteindelijk maar besloten om een koprevisie te laten doen. Dus klepgeleiders en kleppen laten vervangen en tevens de uitlaatkleppen geschikt voor loodvrij laten maken. Dit alles is snel en naar volle tevredenheid door de Hobbyist uit laten voeren! Koppen opnieuw gemonteerd en natuurlijk kleppen gesteld.
Kontakt aan, beetje vlotteren en na een keer of 5 trappen kwam er leven in de brouwerij. Sterker nog, na een paar minuten begon hij prima te lopen en reageerde ook nog eens goed op het gas! Conclusie: veel tijd verloren door niet alles goed te controleren. Ga hem nu een dezer dagen nog beter proberen af te stellen en dan na 18 jaar weer een eerste proefrit laten maken!
Reply
#68
Plaats je ook nog een plaatje?
Reply
#69
Zal ik doen, maar eerst nog even afrondende werkzaamheden verrichten (zoals spatborden plaatsen) en poetsen natuurlijk!!!
Reply
#70
Dag Lei,
Ik had nog beloofd om een plaatje te sturen.
Ik heb inmiddels een filmpje op youtube om te laten zien dat hij nu ook daadwerkelijk loopt ( na 18 jaar stilstand!). Dank voor je support!
http://www.youtube.com/watch?v=lBGvrGKdC...ata_player
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)