Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
in 2012 verder op een R1100 of R1150?
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Wie herkent het volgende:

Rij sinds 2008 op mijn beginnersmotor,een R80/7 uit 1980, bijna elke dag (50km) , bijna hele jaar rond. (niet bij ijzel)

Heb hier in de loop van de tijd vaker een bericht geplaatst om de R80/7 te verkopen, nieuwer gaan rijden bijvoorbeeld een R1100 GS oid.( want: ABS, 2 schijfremmen,moderner, meer comfort, meer power)

Afgelopen jaren de R80/7 2x op marktplaats gezet, biedingen tot 1800 euro gehad, maar toch niet gedaan...

Ik ben bang dat het gaat tegenvallen en 2 motoren is geen optie (heb dit 2 maand geprobeerd met een K100RS erbij,de K weer meteen verkocht)

Zit tegen iedereen aan te zeuren dat ik wat nieuws moet, maar moet ik dat dan wel?

Wie herkent dit en heeft nu wel/ geen spijt van een wisseling naar een R1100 of iets anders.

Puur even een gedachtewisseling.
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

Try before you die
Reply
Hoi Maarten,

R80/7 beginnersmotor? Ik heb de mijne pas 27 jaar, eindeloze motor voor mij. Bij twijfel: niet verkopen, krijg je geheid spijt van!

Groeten, Ton
Reply
Reactie van bezoeker 'André', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

NIet wegdoen dus die R80 ; krijg je spijt van. Ik stond voor datzelfde dilemma ; R100Rs uit 1987 wegdoen of niet. Ik heb deze motor gehouden en een R1150RT gekocht.

groet,

André
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

De voordelen van een moderne motor die je opnoemt, heb je die ooit nodig gehad? Ben je gecrasht waar ABS dat had kunnen voorkomen, bijvoorbeeld? En met 50km per dag merk je denk ik ook niet zo heel veel van dat extra comfort van een modernere motor: comfort merk je vooral op de langere ritten. Het vermogen, in mijn ervaring, went heel snel, en voor je het weet denk je weer 'ik zou wel wat meer vermogen kunnen gebruiken' omdat je gewoon anders gaat rijden.
Als je de R80 geen fijne motor vindt moet je hem vooral wegdoen, maar als je het wel een fijne motor vindt, vermoed ik dat je er inderdaad wel eens spijt van zou kunnen gaan krijgen. Ikzelf heb naast mijn R65 tijdelijk een CB750 (wel heel wat anders dan een boxer) gehad, wat me ervan overtuigd heeft om mijn R65 nooit weg te doen. Ik zou ook denken dat het feit dat je de K100 (net zoveel vermoegen als een R1100) weg hebt gedaan en niet de R80 een teken aan de wand is.
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Maarten : Keus van een andere motor blijft natuurlijk een persoonlijke keus . wat er in jou hoofd afspeeld , kan niemand corrigeren en waar zouden we het recht toe hebben . Als je huidige fiets weinig problemen geeft , zou ik hem houden . Wil je modern rijden , dan kocht ik er een R850R bij , zonder ABS liggen prijsbewust gunstiger in de markt . Ik vermoed dat je door een wat minder vermogen langer plezier zult hebben van zon fiets . Je rijdt veel woon werk ritten , dan wil je een betrouwbaar iets. Moderne electronica op die dingen is prachtig , zolang het werkt . Laat het je in de steek , dan moet je doorgaans diep in de buidel. Natuurlijk streeft BMW naar perfectie , maar ze zijn ook al een paar keer goed op hun bek gegaan met hun versie van ABS. Ook versnellingsbakken gingen bij een relatief lage km/stand aan gort. Dan zeg ik Maarten maak eerst je huiswerk , en kijk op andere sites wat ze allemaal meemaken met het moderne spul . Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum:

maarten, houden die R80, ikzelf rijd met een R 100 RT van 1992 en kom van een Fazer.
ik zou niks anders meer willen, dit is puur motorrijden, je weet tenminste dat je met een motor op stap bent en geen naaimachine vol snufjes.

grts rudy
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Maarten
rij al vanaf 1976 een tweeklepper BMW. eerst een r60/6 en later een R80/7. Toen ff 15 jaar niks.
Wederom opgestapt van alles geprobeerd (hona, Yamaha, suzuki diverse typen)) maar er staan nu weer een x aantal 2 kleppers in de garage, de oudste is van 1978 de jongste van 1989.
Als dit jou eerste motor is is dit jou opstap motor dat kan nie missen.
Reply
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

ik rij van af 1969 bmw r50 r75/5 r80/7 nooit geen problemen
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties! Ik heb het vermoeden dat ik toch een poosje zal rijden met de R80/7.

Soms rijd ik op V-strom van mijn vader, ook prettig maar op een af andere manier voelt de BMW erg vertrouwd en niet.. hoe zeg je dat..saai?

Ik merk wel dat ze oud word, staat inmiddels bij de garage ivm lek in de vacuumrubbers van de carbs. Daarnaast begint ze ook wel te zweten hier en daar, niks wat niet opgelost kan worden natuurlijk.

Het enige wat ik soms wel mis is goede remmen, ik heb nu een rvs remleiding erop laten zetten en heb maar 1 remschijf (nu ze toch voor reparatie stond). Denk niet dat het veel helpt maar het gaat om het idee..

Het is altijd de vraag hoeveel geld je er in wilt steken ter verbetering of hoeveel je wilt sparen voor een andere motor. Maar 2 motoren is helaas 1 teveel heb ik gemerkt.

Feit is dat de motor niet nummergelijk is en dat de tank en voorspatbord ooit zijn overgespoten zonder de bekende striping. Voor een originaliteitsfreak niet interessant dus. Dus bij inruil of verkoop niet veel waarde tegenover een origineel exemplaar. Ik gok de motor al ongv 280.000 km heeft gelopen gezien de vele speling op de hendels en de bediening versnelling. Het frame is van 1977 en het blok is van een 1981 R80RT en heeft al de 1e overmaat zuigers.

Ik ga maar eens wat vaker voor de lol een lange rit rijden, dat doe ik nooit. Misschien dan ik het dan zat word... of juist niet.

Bedankt voor de reacties!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)