Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Jan Hofman', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
Mijn remlicht reageert niet op de achterrem, wel op de voorrem. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
BMW R80Rt uit 1985
Jan
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Voor en acterrem worden door aparte schakelaars bediend wellicht is jou achterrem schakelaar en of bedrading stuk.
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:
Waarchijnlijk is de schakelaar vd achterrem overleden, hij zit achter de frame-steun waar je uitlaat aan zit, rechts, weing ruimte door die mono-arm.
Afgelopen week heb ik hem bij mijn RT ('87) ook vervangen (€20).
Als je de bedrading vd schakelaar na loopt zie je dat er een stekker zit net onder het begin van je tank / buddy, kijk of de stekker-verbinding goed is, je kan hem hier ook doormeten cq. overbruggen om de werking te controleren.
Misschien kan je hem met kruipolie oid weer werkend krijgen, mij lukte dat niet, moest hem vervangen, 1½ uur werk, wel ff je achterwiel uitbouwen.
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Bij mijn g/s zat de schakelaar vol pekel... Ik heb 'm uit elkaar gepeuterd, gangbaar gemaakt en weer in elkaar geplakt. Ik heb 'm wel vol vet gepropt. Werkt weer prima!
Bij mij weigerde na de winter zowel de voorrem- als de achterremschakelaar niet meer. Door geduldig vele malen bedienen weer gangbaar gemaakt. Door vocht en/of pekel waren de contacten vervuild.