Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nokkenasketting en tandwielen
#1
kan iemand mijn vertellen met welke km stand de completen dis. set verv moet worden?
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Daar staat geen vaste km stand voor. hangt nl van de slijtage af en de ketting kun je horen als die of de spanner versleten is maar de tandwielen zul je moeten bekijken.
Daarnaast scheelt het van welk jaar je boxer is, de eerste typen hadden een dubbele ketting die langer mee schijnt te gaan dan d enkele die op latere modellen is gemonteerd.
Hou ons op de hoogte van je acties.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'rindert', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn 60/6 uit 1976 (dubbele ketting) heb ik de ketting en de kettingspanner vervangen bij 185.000 km. In verband met een kompleet versleten kettingspanner. Er zat uiteindelijk zelfs ijzervijlsel in het oliefilter. De tandwielen waren op het oog nog prima en heb ik zo gelaten. Ook de ketting was niet eens zo versleten en boog maar iets meer door dan de oude. Hij was wellicht iets uitgerekt (halve tot één mm).
Na de vervanging liep de motor vooral stationair veel beter.

Rindert
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)