Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
maat 'schroefplug' achtervork
#1
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, recent heb ik het frame van mijn r100rs uit 1981 laten poedercoaten. Ziet er weer uit als nieuw! Helaas was de schoefdraad niet goed afgedekt waar de pluggen ingaan om de achtervork vast te zetten (legerpluggen?). Deze schroefdraad zit nu ook deels onder de coating, en dus moet ik op zoek naar de juiste tap om de schroefdraad weer gangbaar te maken. Weet iemand welke tap ik hiervoor nodig heb? Het lijkt M20 te zijn. Alleen de spoed kan ik niet goed thuisbrengen, want als ik die opmeet kom ik op 1.4 mm wat ik een beetje vreemd vind. Wie weet om welke schroefdraad het hier gaat? Alvast dank voor een antwoord.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

Je kunt ook met een penseeltje voorzichtig wat verfafbijt
op het schroefdraad aanbrengen, dan lost als het goed is de coating op.
of met een klein staalborsteltje op de dremel de coating weg slijpen
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Oke, das wellicht nog handiger. Dan hoef ik niet achter aan tap aan. Morgen direct even proberen. Bedannkt. Ronald
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'theo', geïmporteerd van het oude forum:

De tap moet M20x1.5mm zijn.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Tip: als je de spoed van draad wil meten, meet dan over bijv. 10 gangen, dan die lengtemaat weer delen door het aantal gangen. Zo is je uitkomst nauwkeuriger.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Ed van Loon', geïmporteerd van het oude forum:


Gewoon een draadspoedmetertje kopen , kosten 5 Euri,s !

Ed.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Ondertussen met verfafbijt en schoonmaken de schroefdraad weer gangbaar gemaakt. De pluggen zitten er nu weer in, alhoewel de schroefdrad toch een beetje beschadigd leek. Echt soepel liepen de pluggen niet.

Wat de spoed beteft: ik had over 10 windingen gemeten en kwam dan tot 14 mm. Dan zou de spoed 1,4 mm zijn, en dat leek me erg vreemd. Misschien gewoon een afleesfoutje? Anyway, de achterbrug zit er weer in. Bedankt voor de tips.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'hagedoorn', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ondertussen met verfafbijt en schoonmaken de schroefdraad weer gangbaar gemaakt. De pluggen zitten er nu weer in, alhoewel de schroefdrad toch een beetje beschadigd leek. Echt soepel liepen de pluggen niet.

Wat de spoed beteft: ik had over 10 windingen gemeten en kwam dan tot 14 mm. Dan zou de spoed 1,4 mm zijn, en dat leek me erg vreemd. Misschien gewoon een afleesfoutje? Anyway, de achterbrug zit er weer in. Bedankt voor de tips.
Als je de "pluggen""soepel wilt laten draaien moet je er slijppasta op doen en er weer in draaien ,net zo lang tot ze soepel draaien
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Ook al heb je niet gepoedercoat , het blijft tussen frame en swingarm een mooie verzamelplaats van zand en roest op die draadpen . Na langetijd demonteren gaat die hardnekkige rommel tussen je schroefdraad , zwaar draaien en de rest spreekt voor zich. Dagen van te voren inspuiten met WD40 of ander tuig !! Groetjes Cees.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)