Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
k75 'extra' reparatiekosten omstreeks 100.000 km
#1
Ik zoek de bevestiging of een K75 zo rond de 100.000 km meestal de volgende flinke extra onderhoudskosten 'overkomt':
- revisie startmotor (koolborsteltjes)
- rubber ophanging dynamo
- revisie olie/waterpomp
- revisie cardanhuis en evt cardanas (splines versleten)
- revisie koppelingshuis (0-ringen, smeren buitenring, drukplaat, etc)
- kettingspanner en plastic glijplaat
- vernieuwen balhoofd
- vernieuwen keerringen voorfork
- vervangen remschijf achter
- vervangen brandstofpomp ivm interen rubber agv 'nieuwe' benzines

Dit rijtje is een beetje wat ik opmaak bij dit forum; maar is dit nu allemaal uitzondering en pech of wordt zo langzamerhand meer dan waarschijnlijk?

Ben benieuwd,
Groet Erwin

Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Herman', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Sommige zaken kunnen ook eerder zijn, zeker die splines en bijv. de koppelingsplaat afhankelijk van rijstijl. Mijn plaat was bij 40000 op en splines zijn snel weg als je niet goed smeert....
Balhoofdlager gaat ook geen ton mee.

Veel punten zijn vergelijkbaar met de cx , maar dat cardan gaat echt langer mee, de jappen hebben dat wel goed begrepen. K75 is best een fijne fiets en ik denk de betere bmw, maar stijlloos en toch log door hoge zwaartepunt.
Wel leuk; ik heb ook cx gereden (cx500sports) en ook k75 en k100. maar cx is wel meer jus op het motorrijden, bmw is toch meer een auto rij idee waarbij je wel nat wordt, te braaf.

Succes met je keuze, denk dat beide fietsen niet slecht te noemen zijn.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

van het hele rijtje waren op mijn K75RT vòòr 100.000 km alleen een keer de rubbbers van de dynamomeenemer vervangen. Ook de koppelingsplaat was al eens vervangen (allebei rond 60.000 km).
Bij 100.000 km preventief de klemband en de kettingspanner vervangen. Gezien de miniemale slijtage van de klemband had dat makkelijk 50.000 km later gekund.

De vertandingen van de cardanas en de eindaandrijving behandel ik elke 15.000 km met Staburags.

mvg
Erik met K75RT 1994/02, inmiddels 153.000 km
Reply
#4
Mijn K100LT heeft van het hele rijtje alleen de voorvorkkeerringen gehad. Nu 110.000 km op de teller, waarvan 90.000 zelf gereden.Als je zo n waslijst hebt op de ton, doe je toch iets niet goed.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)