Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
warm start problemen
#21
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Dan zou je toch de koppen eens moeten lossen en kijken of er idd veel koolafzetting aanwezig is. Interessant probleem dit.
Als je de boel dan schoon maakt, heb je gelijk ook minder last van pingelen.
Reply
#22
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:

Met mijn jap nooit last van dit soort onzin.

Bertje, je reageerd nogal eigenwijs en kort-af, vandaar dat mensen jou een zeikert vinden vrees ik.

Reply
#23
Reactie van bezoeker 'PeterV', geïmporteerd van het oude forum:


Mijn eerste motor was een Jap, een vrijwel nieuwe Honda CX 500. Na 1 maand zat er een scheur in het cardanhuis met de achterband lekker in de olie.Onder garantie vervangen. Na 6 maanden waren de dynamospoelen verbrand, grapje van (toen) 450 gulden, geen garantie. Sindsdien BMW dus! Niet feilloos, wel betrouwbaarder.

Zullen we terug naar Ronald met de K1100? Suggesties zijn dus de starter vervangen en misschien het blok eens lekker schoonblazen door een lange rit.
Iemand nog andere ideeen?

MVG PeterV
Reply
#24
Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum:

Goh, das pech, gebeurd ook bij bmw hoor, ik heb een cx500 nieuw gekocht en 183000 tot nu toe op de klok en geen narigheid! orig klepjes er ook nog in, dat zie ik geen duitser doen...
Tot nu toe alleen koppeling en balhoofdlager vernieuwd.
Reply
#25
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, ik heb net dit probleem gehad, koud starten ging redelijk-goed, maar tijdens lange rit stoppen en dan starten ging erg zwaar, startmotor krijgt moeizaam blok op gang. Afgelopen week niuewe accu, en voltage gemeten tijdens starten, laden, etc. Tijdens starten zakt voltage terug naar 7-8 volt, dat is te lag met nieuwe accu. Startmotor eruit gehaald, gedemonteerd, en wat blijkt, de 4 magneten zijn beschadigd, zitten tegen elkaar aan geplakt, ipv netjes verdeeld over de cirkel, en draadjes op rotor kapot. Conclusie: nieuwe startmotor kopen. Wel apart dat dit proces ongeveer een paar jaar duurt, voordat je echt in de problemen komt. Mijn kilometerstand van de 1100RT is trouwens 138000 km.
Succes
Reply
#26
Reactie van bezoeker 'Gert', geïmporteerd van het oude forum:

met mijn cbx 1000 zelfde probleem gehad, koud geen startproblemen maar warm heel moeilijk of helemaal niet startend, oorzaak: bout van de massakabel aan het blok. draad in het aluminium blok erg geoxideerd, met een draadtap draad in het blok opgezuiverd en een nieuwe bout was het probleem opgelost
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)