Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bmw r45
Reactie van bezoeker 'evelknevel', geïmporteerd van het oude forum:

hallo
ik probeerde mijn r45 na 3 jaar weer te starten met vrij veel rook uit de uitlaten en later zag ik dat alle benzine in het carter was gelopen dus alles weer schoon gemaakt nieuwe olie er in nieuwe benzine en ook de carburateurs schoongemaakt en hij liep meteen weer,maar na 10 minuten leek het of er lucht met water uit het middengedeelte van het kleppendeksel kwam en later water met druk,nou is mijn vraag kan het zijn dat na 3 jaar vocht in het kleppendeksel kan komen en door het midden boven uit de pakking geblazen kan worden?
Reply
Hallo Evel,

Controleer of je carterontluchting nog naar behoren functioneerd

Groet, Bep
Reply
Reactie van bezoeker 'Hent', geïmporteerd van het oude forum:

Evel,
Er kan water lekken tussen klepdeksel en cilinderkop. Als de motor warm wordt, gaat dit water koken, en komt naar buiten. Ikzelf heb dit regelmatig, wanneer de motor in de regen heeft gestaan.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Als je motor stationair loopt hoor je een bijgeluid , een min of meer knorrend geluid . Dat is de membraan van je caterontluchting. Hoor je dat niet dan zit hij vastgeplakt na 3 jaar. Wat dat water betreft , dat is een vertekend beeld . In de kop zitten kuiltjes waar water in blijft staan . Bij opwarming gaat dat koken en is na een poosje verdampt . Dus een normaal verschijnsel.Groetjes Cees
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Cees, wat betreft dat membraan, dat is alleen zo bij de oudere modellen met een "fiber" membraan, de nieuwere modellen, en ik denk toch ook de R45 , hebben een metelan membraan en deze maakt dat "kuchende" geluid niet.

Wat bterft de R45, gewoon een stuk mee rijden, er komt echt geen water IN de kleppendeksel als de olie er niet Uit komt. en omdat je al olie hebt vervangen, :
Gewoon rijden, oliepeil in de gaten houden en bij wegzetten van de motor de kranen dicht. Succes en veel rijplezier.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb model '79 en deze is nog zon knorrepot. Heb er geen last mee . Later hebben ze die ontluchter gewijzigd , klopt . Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Mijne doet het ook. Heb ooit bij een r80-7 de oude vervangen voor een nieuw type.

Grt, Peter
r45 1978
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn r65 is ook een knorrepot
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

weer on topic: tien tegen één is het iid water dat na regen of wassen in de klepdeksels is blijven staan. we zijn benieuwd!
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Kan overigens geen kwaad, de ruimte waar het water zich verzamelt is door de pakking afgesloten van de kleppenhuizen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)