Posts: 33
Threads: 33
Joined: Jul 2011
Reputation:
0
hallo luitejes
ik krijg mijn R 60/6 niet gestart, heb deze onlangs aangekocht.
heeft november 2010 nog gelopen. en vanf toen stil gestaan.
hierop heb ik alle sproeiers en carboratuer gereinigd.
De bougies schoongemaakt en ze vonken goed.
Telkens lijkt het dat de motor wil starten, maar helaas.
IK lees overal over choken ?? maar kan geen chook vinden ??
wel doe ik vlotteren om benzine in de kamers te krijgen, maar dat geeft geen resultaat.
wie kan me helpen, of woont omgeving Tilburg ?? voor assistentie.
vriendelijke groet Wil
"De bougies schoongemaakt en ze vonken goed." ???
Zet er eens 2 nieuwe in?
Hoi Luitjes
ja ik heb inderdaad de bougies schoongemaakt en ze gecontroleerd met een voelermaat 0,6. de carborateurs ook geheel schoongemaakt met wasbenzine en de sproeiers schoon geblaast met compressor. zijn nu schoon open. ja hoor Bert de informatie heb ik uit een vraagbraak boekje. wellicht de benzine kranen nog eens eraf en schoonmaken. en dan maar meteen de benzine eruit en nieuwe erin.
De vorige eigenaar gebruikte zelf super 98, is deze goed volgens jullie ??
voor de geintresseerde die wellicht meer informatie willen geven hier mijn e mail
wil-lorie@hetnet.nl
groeten Wil
De 600,s zijn nogal pingelgevoelig, dus 98 is een goede keus. Overigens zou volgens mij bij een 60/6 een chokeschuif in de carburateurs moeten zitten,klopt het carburateurtype wel?
Met vriendelijke groet,
PeterH
hoi Peter
nee de schuif die je beschrijft is niet aanwezig op de carborateurs, wel de knop om de vlotter naar beneden te duwen. Volgens mij gegevens zijn dit de juiste en originele.
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:
Controleer ook even je punten en moment van openen. goede vonk is essentieel.
Tsja,
Zal toch een brandstof probleem of vonk probleem zijn, als de bougie(s) nat worden, dan vonken ze toch niet goed, heb het in het verleden vaak genoeg gehad dat bougie's spontaan defect raken, met name Bosch.
Als die er tegenaan zit(met willen lopen) en 1 bougie doet niet goed mee, krijg je het geheel ook niet of heel slecht aan de loop.
Geen choke?
Start de mijne(R75/5) ook altijd zonder choke, maar heb er carburateurs op zitten met acceleratiepomp, geeft nooit geen problemen.
Contactpunten:
Inderdaad handig om dit te controleren, als de punten niet open gaan(of nauwelijks), zal die het ook niet doen, maar kan best af en toe wel willen vonken, fibernokje kan natuurlijk aan zijn eind zijn.
Heb dit zelf ook gehad, van het ene moment op het andere, maar dan knalt er bij het starten wel een carburateur af door backfire, niet echt waarschijnlijk dus.
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Wil,
een paar essentiële vragen
Van welk jaar is die R60/6 Wel motornummer heeft die.
Zo als ik het lees had de eerste serie nog wel vlotters en later is men overgegaan op carburateurs met choke nl vanaf motornummer 2911378
Dus jij hebt waarschijnlijk een van de eerste serie van 1974
Het lost je probleem niet op maar geeft aan dat een en ander orgineel is / kan zijn.