Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R60/7
Reactie van bezoeker 'luc stans', geïmporteerd van het oude forum:

beste mensen,sinds een paar weken ben ik in t bezit van een r60/7 als 2de motor naast mijn k75.Tijdens het rijden vind ik dat er enorm veel trillingen zijn op het stuur,mijn ganden beginnen snel te slapen.Kan dit aan de olie liggen of is dit een bekend fenomeen?voor de rest ben ik heel tevreden over mijn boxertje
Reply

sorry ganden is handen
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou eerst kijken naar de uitbalancering van beide wielen dan een vraag rij je met een topkoffer en ligt daar veel gewicht in?
Verder kijken naar balhoofdlager, en swinarm lager synchronisering van de beide carbuarteurs

Reply
Als de slapende handen door hoogfrequente trillingen worden veroorzaakt lijkt de synchronisatie van de carburateurs de eerste verdachte. Andere mogelijkheid is een te groot verschil in ontstekingstijdstip tussen beide cilinders, door een "zwabberend" nokkenasje.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

Veel trillingen bij een R60/7 is vreemd. Het is misschien de mooist lopende boxer, vooral ook door de beperkte cylinderinhoud en het (bij de /7) overbemeten blok en rijwielgedeelte.
Als de afstelling OK is (kleppen, ontsteking, carburateurs) is het zaak om er eventueel met een deskundige dieper in te duiken.

Succes,
Rob
Reply
Nou Rob,moet je dan 's een 50/5 horen lopen,vooral stationair.

Groet Fred
Reply

beste mensen,hartelijk dank voor jullie reacties,ik ga zo snel mogelijk de carbs laten synchroniseren
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)