Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R75/5
Reactie van bezoeker 'Zen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik lees dit nu en heel herkenbaar;
Volgens mij zijn onderhoud best leuk te noemen. Echter keer op keer met manco's van de ontwerper te maken krijgen is echt niet leuk. Maar liefde maakt inderdaad blind zoals al eens aangekaart.

Vele ander merken geven ook dat heerlijke onderhoud dat goed zelf te doen is, maar daarnaast veel betere rijeigenschappen. Strak door een bocht ipv zwabberend bijvoorbeeld...
Voor mij ging er een wereld open toen ik een Guzzi kocht, stabiele fiets en onderhoud ook leuk. Betere remmen enz enz. De achterbrug/ bak constructie stond dan ook als voorbeeld bij de K serie voor bmw.....kopiëren van de Italianen wie had dat gedacht. Jammer dat men dan weer zoveel inferieure onderdelen op de K verzint die wel weer kapot gaan of storingsgevoelig zijn.

Bmw is echt wat voor de sleutel hobbyist, vandaar ook de naam hier....

Pruts/ hobby en verbeter heerlijk verder, ik rij liever.

Zen Hej
Reply
Heb vanmiddag nog een lekker stuk gereden op de streep 5, niks hoeven sleutelen, niks hoeven tanken of wat dan ook, alleen het gas d'r op.
Heeft wel wat, zo'n oude BMW.
Reply
Ik heb na 4 jaar met heel veel plezier rijden nog geen problemen met mijn R50/5 gehad,alleen een nieuwe accu,nieuwe voorband,nieuw grootlicht schakelaar,nieuwe rubbers bij de stoterstangen om lichte olie lekkage te stoppen en nieuwe zwaardere voorveren om duiken tegen te gaan. Motor is gekocht van een oudere man die stopte met motorrijden. Motor is niet gerestaureerd,blok niet uit elkaar geweest en heeft 62000 of 162000 of 262000 km gelopen,kep geen idee. Om het jaar krijgt ie een beurt,en olie gebruikt ie niet. We hebben het dus over een motor uit 1974,dus 37 jaar oud. BMW moet toch wel kwaliteit leveren,in ieder geval gekeken naar mijn motor. En voor iedereen die een andere mening heeft,die wens ik dan heel veel plezier met zijn of haar motor,welk merk dat ook mag wezen mag. ik geniet in ieder geval met volle teugen van mijn BMW.

Groet Fred

Reply
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Fred, als ook de zuigerveren origineel zijn is het 62000, want ook een bmw slijt.
Zeker als hij geen olie verbruikt zoals jij tik

grt, J.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)