06-13-2011, 12:02 PM
Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum:
en de laatste
[img]/import/photos/p40975s.jpg[/img]
en de laatste
[img]/import/photos/p40975s.jpg[/img]
klembout bevestiging wielas afgebroken
|
06-13-2011, 12:02 PM
Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum:
en de laatste [img]/import/photos/p40975s.jpg[/img]
06-13-2011, 12:06 PM
Dat is alles?
Is er geen bedrijf bij je in de buurt die aluminium kan oplassen, je maakt er weer nieuw schroefdraad in en klaar ben je. De klembout heeft toch als functie dat de as niet verschuift en gewoon de as klamt, zoveel kracht zal daar niet op komen, vast is vast. En anders inderdaad een andere poot.
06-13-2011, 12:59 PM
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Daar is in het verleden niet zorgvuldig mee omgesprongen lijkt mij. Wat Rudy zegt klopt idd maar ik zou gaan voor een andere poot
06-13-2011, 04:37 PM
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
Rudy : Is een verse breuk , moest er al langer een scheurtje in hebben gezeten . Dan had je kleurverschil in de breuk gezien door vervuiling of oxidatie. Niet twijfelen , andere poot zoeken !!! Groetjes Cees.
06-13-2011, 06:12 PM
Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum:
Ik vind het een vreemde breuk. Op de "laatste" foto is duidelijk te zien dat er nog een stuk van de klemming achter is gebleven, de draad is daar ook niet afgeschoven. Hoe kan een bout volledig uit de schroefdraad worden getrokken zonder sporen achter te laten? Ook de richting die de breuk heeft genomen is niet logisch. Als de bout over de volle lengte in het klemstuk zou hebben gezeten, zou deze in de radius van het klemstuk gescheurd zijn, of de schroefdraad hebben dolgedraaid. Mijn eerste indruk is een te korte bout (die van zijn buurman is ook al niet overdreven lang) en te veel geweld. Chris
06-13-2011, 07:43 PM
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:
desnoods kan je er een plat kantje aan vijlen en er een moer voor zetten, is inderdaad alleen de klemming.
06-13-2011, 07:43 PM
Nu ik nog eens kijk, draai vanaf de voorkant er een bout in, dan achterop een moer, klaar.
06-13-2011, 08:18 PM
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:
Ik vermoed het volgende : Doordat de as stroef door het gat ging , heeft men de steekas van de andere kant in het gat gestoken , en zitten wrikken om ruimte te krijgen. In ieder geval dit komt niet door dat boutje normaal aan te draaien. Een stukje schuurlinnen rond een rattestaartvijl , en het gat opzuiveren plus een likje olie had minder narigheid veroorzaakt. Normaal moet de as er met een glijpassing doorheen gaan , de twee boutjes dienen enkel om die paar hondertste speling eruit te halen .Van axiale speling is bij dit type helemaal geen sprake , alles zit met bussen en ringen opgesloten . Helaas , leuk is anders !! Groetjes Cees.
06-13-2011, 09:53 PM
jasper ik denk dat ik het zo eens probeer, indien dit niet werkt dan maar opzoek naar een andere poot, maar zoals je stelde dienen deze bouten niet voor de initiele bevestiging , onder het rijden geen enkele abnormaliteit gemerkt en ook stilstaand wat trek en duwwerk op uitgevoerd en ook nu geen abnormale bewegingen of wat dan ook.
Ik hou jullie op de hoogte grtz rudy
06-13-2011, 10:33 PM
Weet eigenlijk niet echt zeker of het de voorzijde is, maar ik bedoelde dus een bout indraaien vanaf de kant die beschadigd is, dan andere zijde moertje m8 erop, klaar Vooral niet te veel paniek erover maken. J. |
« Next Oldest | Next Newest »
|