Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klembout bevestiging wielas afgebroken
Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum:

Wat een ellende,

Gisteren bij het terugplaatsen van het voorwiel na vervangen van de band is het achterste stuk, met het tapdraad gedeelte, van de buitenste klembout afgebroken.
Het viel zit goed vast en tijdens het rijden voel ik geen problemen maar kan ik zowel verder rijden of kan ik eventueel het stuk met speciale 2 componentenlijm herstellen of kost het me een nieuwe onderpoot het gaat hier om een R 100 RT van 1992 met dacht ik dezelfde onderpoot als een K 75

Iemand een idee of een goede tip

Groeten

Rudy
Reply
ik zou voor een andere (onder) poot gaan en ZEKER niet lijmen of anderzins geknutsel.
neem je verlies en blijf vooral vijlig rijden.

hans
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Vijlig?
Idd, neem alsjeblieft geen enkel risico!
als bij een auto het wiel afbreekt kom je nog veilig aan de kant, met een motor ga je op je plaat.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Er wordt op dit moment best veel te koop aangeboden van deze typen
Komt waarschijnlijk doordat een aantal overheidsdiensten in de in ons omliggende landen hun BMW van de hand hebben gedaan. (aan handelaren die grote partijen opkopen) En blijkbaar is er een en ander in Nederland terecht gekomen.
Reply
Vervangen die poot Rudy , niet meer mee rijden !

Nooit gaan lijmen,kitten of weet ik veel wat.

Groeten Krijn.
Reply

hallo beste collega beemers,

Ik zal jullie raad ter harte nemen en de onderpoot vervangen ik zal eens opzoek gaan naar een tweedehands hier ergens in vlaanderen ofwel word een nieuwe

beste beemer groeten
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Heb je ook een foto van de schade.
En denk je te weten waardoor de scahde is ontstaan?
Reply

Quote:Heb je ook een foto van de schade.
En denk je te weten waardoor de scahde is ontstaan?
Ik zal trachten een foto te nemen, ja bij het terug steken van de klembout merkte ik dat het achterste stuk gescheurd was, nochtans werd het wiel gedemonteerd zoals vermeld in het Peeters handboek, ik heb de motor nog niet zo lang en de steekas zat zeer vast en was moeilijk los te krijgen bij de bandenboer dus het moet bij het loswrikken gebeurd zijn ofwel was het scheurtje reeds voordien aanwezig doch afgeschermd door de bout met kap die de as vast zet. ik zal proberen morgen een foto te nemen.Ik heb er nog mee gereden van de bandenboer naar huis maar dit is niet zo ver en met een nieuwe band ben je zowiezo wat voorzichtiger zeker in de regen.

grtz

Rudy
Reply

Hallo,

Hier enkele foto's , hopenlijk duidelijk genoeg

[img]/import/photos/p40973s.jpg[/img]
Reply

nog eentje

[img]/import/photos/p40974s.jpg[/img]
Reply