Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ontstekingstijdstip r100rs
Reactie van bezoeker 'johny', geïmporteerd van het oude forum:

bedankt heren, ik heb een diagram gemaakt zoals Cees het voorstelde en ik weet nu dus wanneer de kleppen openen en sluiten(308°) de voorontsteking weer op S gezet en de vervroeger gekuist + nieuwe veertjes is nu in orde
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

O.K. Johny : Waren de nieuwe veertjes krek het zelfde of iets langer. Er durft wel eens wa verschil in zitten. Maar als die vervroeger goe marscheerd is da geen belet. Als het een asymetrische nokkenas is , dan zult ge constateren dat bij gas terugnemen er meer ploffen in de uitlaat hoorbaar zijn. Dit is moeilijk weg te foefelen , en is te wijten aan de overlappende klep timing. Maar met je orginele dempers hoeft dat niet hinderlijk te zijn. Allee twas plezant , en nog een bikke goei weer , dan hebbe wijle da mischien ook. As ter nog is wat is geef de maar een brul over de muur !! Groetekes van ons Doei!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'herman simkens', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:ik heb een q-tech ontsteking gemonteerd als ook een sportnokkenas,blijft het ontstekingstijdstip (het S merkteken)hetzelfde of wordt die bij een sportnokkenas vervroegd(meer voorontsteking)
beste John

de beste wensen voor het nieuwe jaar

en het voornaamste is een goede gezondheid

herman simkens
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:ik heb een q-tech ontsteking gemonteerd als ook een sportnokkenas,blijft het ontstekingstijdstip (het S merkteken)hetzelfde of wordt die bij een sportnokkenas vervroegd(meer voorontsteking)
Denk niet dat je de vervroeging moet vergroten, je loopt dan risico dat ie te heet wordt.

De mate van voorontsteking heeft te maken met de grote vd boring / locatie bougie / toerental, geen van drie zijn bij jou veranderd, ik zou de basis-vervroeging aanhouden.

Bij sportief rijden van een rs is het denk ik te overwegen een dubbele ontsteking (ook q-tech)te monteren, dan gaat de voorontsteking zelfs terug.

Jan
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)