Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
oliepeil versnellingsbak k1100
Tip: als je de olie aftapt, maak dan eerst de vulplug los!!!Die wil weleens erg vast zitten zodat je er mee langs een werkplaats moet.Dat wordt lastig als de olie er al uit is.
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Max

Ik had natuurlijk te snel gelezen en niet gezien dat het de versnellingsbak olie betrof.

Ik heb mijn instructieboekje even goed nagelezen maar daar heb ik niets kunnen terugvinden over het peilen van de versnellingsbakolie. Ook staat het peilstokje niet op de foto van het boordgereedschap.

Enigste wat ik uit het boekje kon halen is dat het 0,8 ltr olie betreft.
Verder uitspraken of vermoedens ga ik dan ook niet uiten over het peilstokje

Op het moment dat ik mijn versnellingsbakolie ga vervangen. zal ik kijken of ik het peilstokje kan toe passen.

vr. gr. René
Reply
Reactie van bezoeker 'Max', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Beste Max

Ik had natuurlijk te snel gelezen en niet gezien dat het de versnellingsbak olie betrof.

Ik heb mijn instructieboekje even goed nagelezen maar daar heb ik niets kunnen terugvinden over het peilen van de versnellingsbakolie. Ook staat het peilstokje niet op de foto van het boordgereedschap.

Enigste wat ik uit het boekje kon halen is dat het 0,8 ltr olie betreft.
Verder uitspraken of vermoedens ga ik dan ook niet uiten over het peilstokje

Op het moment dat ik mijn versnellingsbakolie ga vervangen. zal ik kijken of ik het peilstokje kan toe passen.

vr. gr. René
bedankt voor de reactie.
Ik ga denk ik eerdaags de olie vervangen van de versnellingsbak. Dan kan ik, na het afvullen van de juiste hoeveelheid olie, het oliepeil meten van bovenkant vulopening tot aan het oliepeil. Dan kan ik aan de hand van dit gegeven een eigen peilstok maken.
Ik hoorde dat een volsynthetische olie voor de k1100 het beste is. Dus ga ik hiermee aan de slag.

Allemaal bedankt voor de reactie's
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb toch nog even verder gekeken en het onderdeel nummer is

71112316195

als je dit invult bij het OEM nummer zul je zien dat het inderdaad de oliepeilstok is en dat hij bij de hobbyist 3,59 euro kost.

Nou dan ben je toch even snel klaar lijkt mij

Grtn René
Reply
Reactie van bezoeker 'Max', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik heb toch nog even verder gekeken en het onderdeel nummer is

71112316195

als je dit invult bij het OEM nummer zul je zien dat het inderdaad de oliepeilstok is en dat hij bij de hobbyist 3,59 euro kost.

Nou dan ben je toch even snel klaar lijkt mij

Grtn René
kijk, dat zijn mooie berichten !!!
dank je wel. Voor dit geld ga ik zelf niet rommelen.
Harstikke bedankt.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)