Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
oliepeil versnellingsbak k1100
Reactie van bezoeker 'Max', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, omdat ik sinds een jaar een k1100lt heb uit '92.
Nu ben ik aardig informatie aan het verzamelen over de k1100, maar wat mij nog onduidelijk is hoe ik het oliepeil van de versnellingsbak kan peilen.
Ik zag dat dit bij de k100 met de haaksleutel zou kunnen. Geld dit voor de k1100 ook ? Volgens mij kan ik de haaksleutel die ik heb niet helemaal door het gat krijgen.
Welke olie kan ik het beste hiervoor gebruiken ? Ik heb nu verschillende oliën gebruikt van bel-ray (gearsaver 80W-90 en zelfs 85W-140) maar als de motor warm word gaat deze steeds meer herrie maken bij het schakelen. Vooral van 1 naar 2 en naar 3. Bij 4 en 5 is dit een stuk minder.
Ik vraag mij af of ik wel de juiste olie gebruik en of de hoeveelheid (850cc) wat er in zit wel voldoende is.

graag hoor/lees ik jullie reactie's en aanbevelingen.
Alvast bedankt
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

kijk even op www.bmwk.nl
daar staat veel info over de k serie
Reply
Bij mijn K100LT gebruik ik de haaksleutel, er staat een merkstreepje aan het einde van de greep. De sleutel gaat met de achterkant in het vulgat.Zou dat bij de 1100 anders zijn?
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn K1100LT zit in het gereedschap mapje een speciaal oliepeilstokje. maar dat ontdekte ik toevallig gisteren toen iemand de haaksleutel wilde lenen . Normaal kijk ik altijd naar het pijlglas recht onde de kuip. en hou het oliepijl net boven het midden.

Succes René

PS mocht iemand een knap klepdeksle voor me hebben hou ik me aanbevolen (vanochtend een schuiver gemaakt (rfdeboer apestaartje planet.nl
Reply
Olie V-bak K1100:hypoide versnellingsbakolie API/GL5, 80W90, inhoud bak: 850 +/- 50cc.
Reply
Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum:

Het versnellingsbak oliepeil kan je niet via peilglas meten.
Het peilglas geeft alleen het motorolieniveau aan.
Versnellingsbak oliepeil kan je via de vuldop met de haaksleutel of met het peilstokje meten
Reply
Reactie van bezoeker 'Max', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij mijn K1100LT zit in het gereedschap mapje een speciaal oliepeilstokje. maar dat ontdekte ik toevallig gisteren toen iemand de haaksleutel wilde lenen . Normaal kijk ik altijd naar het pijlglas recht onde de kuip. en hou het oliepijl net boven het midden.

Succes René

PS mocht iemand een knap klepdeksle voor me hebben hou ik me aanbevolen (vanochtend een schuiver gemaakt (rfdeboer apestaartje planet.nl
Ik las dat jij bij je gereedschapsetje er een peilstokje bij hebt.
Kun je mij vertellen hoe lang deze is en hoe deze er uit ziet ?
Is dit peilstokje voor het carter of voor de versnellingsbak ?
Misschien dat ik er zelf één kan maken. Maar dan moet ik wel de maten hiervan weten.
Alvast bedankt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Max het werkplaatshandboek Nr 65 van Peters beschrijft jou motor en geeft antwoorden op de vragen die je hier stelt
Reply
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:

http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/viewtopic...rno#p57149

Ook zitten klooien met het boordgereedschap. Er zijn blijkbaar verschillende sleutels voor de verschillende doeleinden en die zitten niet altijd bij de juiste motor. Later vond ik in mijn koffer nog een veroest staafje. Bijna weggegooid, maar dat bleek de pijlstok te zijn. Helaas kan ik geen foto maken omdat de K1100 ver weg in een stalling staat.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

pff, wat een gedoe en oncreatief denken hier weer.

olie aftappen, goed laten uitlopen dan vullen met juiste hoeveelheid, is wel ergens te vinden op het net.
Dan schone schroevendraaier erin en nivo in cm vanaf de vulplug meten! klaar.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)