Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r100 ciinders op r80 blok past dat?
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Emiel,

Zou je niet eerst koplamp oren monteren en leukere uitlaten ? (megatons of hoskes bijv.?)

Dat zou al leuker smoelen, dan pas aan je cilinders gaan knutselen.
Reply
Quote:Emiel,

Zou je niet eerst koplamp oren monteren en leukere uitlaten ? (megatons of hoskes bijv.?)

Dat zou al leuker smoelen, dan pas aan je cilinders gaan knutselen.
hoi peter , klopt kwa uiterlijkheb ik nog vele ideeen.........
dat komt nog ben namelijk net begonnen.....

groetjes
Reply
Quote:Emiel,

de ontsteking van SH kan je online bestellen. in NL wordt deze niet verkocht, maar vandaag bestellen morgen in huis. Ik heb die onsteking nu 8 jaar op mijn BMW zitten en nooit problemen mee gehad.
Welke nokkenas ga je inbouwen?
Die geflowde koppen heb je daar ook een extra bougie ingezet?

Richard
inderdaad richard , koppen hebben onderhand 2 bougie gaten ... nokkenas weet ik nog niet (ideeen?) en de onsteking heb ik vandaag besteld ....

wilde heb motorblok vant winter "reviseren" en dan als de mogenlijkheid er is de rest spuiten en verder bouwen.

waar heb mij nu hoofdzakenlijk om gaat is dus of de standaard cilinders ...

groetjes

Reply
Quote:Vraag Rudyhadee maar die heeft op zijn R75/5 een siebenrock set gezet hij weet zo ongeveer wat je tegen gaat komen.
Tuurlijk zijn dr meer die expertise in huis ghebben maar bij rudy heb ik het aardig gevolgd hier op het forum
Tik zijn naam maar eens in op het zoekvenster op het forum
bedankt voorhet advies ik zal is gaan zoeken...
Reply
Quote:De mijne is een R75/5 uit 1972, zit nu een Siebenrock 1000cc set op in combinatie met de standaard koppen, geen problemen gehad met de montage.Boring in het blok is belangrijk voor de juiste passing, meen dat dit bij een streep/5 99mm is.
Bijgaand foto van de recent uitziende motorfiets, geparkeerd tegen een kar vanwege een gebroken middenstander.
petje af ! mooie stijl .

de siebelrock is zeerzeker een goeie optie maar ik kan een set 2e handse cilinders met zuigers kopen (orgineel) gaat dat passen ??? is de hamvraag ?

heb je ook een andere onsteking ?

groeten
Reply
Dank je voor de uitspraak: petje af/mooie stijl,meningen hierover blijven altijd verdeeld, maar bedenk dat je het gewoon voor jezelf doet.Voor-en tegenstanders zijn er altijd.
De cilinders: ik weet dus de exacte diameter voor de passing in het blok niet, dit verschilt met sommige type's, meten is dus weten.
Als de cilinder niet strak past in de boring van het blok, centreert die ook niet goed en kan dan gekanteld gemonteerd worden.Dit vinden zuigers vaak niet prettig.
Probeer daar dus achter te komen, is eenvoudig te meten met een schuifmaat, heb in de schuur de oude cilinders van de R75/5 nog liggen, zal straks even meten wat hiervan de diameter is, zal ongetwijfeld afwijken van de R80.

Ontsteking is bij mij nog conventioneel, met contactpunten dus, een week of wat geleden liet de motorfiets mij staan, fibernok van de punten was dusdanig ver versleten dat de punten niet meer open gingen, sta je dan met je goede gedrag en nog wel bij een BMW meeting in Fryslan, lullig................
Zit zelf ook aan Silent Hektik te denken(tzt), kan eerst weer 10 jaar verder met de punten.

En dan nog dit: een caferacer is nooit af, je bedenkt iedere keer andere dingen, bv met uitlaatdempers, daar mag ik echter niet over praten, kreeg van de week nog wel een compliment van een oud R75/5 rijder, geluid was subliem! , maar dat wist ik al.
Reply
O ja, toch die uitlaten nog even: kan het maar niet laten, foto van de achterkant, agressieve uitstraling voor Jap rijders:

[img]/import/photos/p40781s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Kies dan voor cilinders/zuigers/koppen en de carbs van een 1000.
Desnoods 2e hands via onze sponsor.
Siebenrock is nogal prijzig maar wel een hele fijne oplossing heb ik gehoord en in de toekomst kan je de set altijd wel goed verkopen....
Deze set werkt met de (orginele)800cc koppen (die blijven dus gehandhaafd), 1000cc cilinders, hogere en lichtere zuigers.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)