Zet even een krik onder het motorblok, voorste moeren ook een beetje losser en het blok iets opkrikken dan gaat het draadeind er gemakkelijker uit en er ook weer in zonder teveel gehamer.
Zit het buisje erg vast, spuit er dan wat koude spray op.
Zoals Benno al noemde, niet te vast draaien!
Groet, Thijs
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
OPGELET !!! De nieuwe schakelaars zijn iets langer , dus even naast elkaar houden en vergelijken . Een extra koperring lost dat op .Zonder extra ring zal het lampje niet branden , omdat het kogeltje ingedrukt blijft en er geen stroom naar het vrijstandlampie gaat.In de bak zit een ronde schijf met rare sleufgaten die de schakelvorken bedient . Deze staat verticaal en draait klik voor klik rond . Bij de vrijstand zit er een inkeping in de rand van die schijf , en daar valt het kogeltje van de schakelaar in Wel zorgvuldig monteren i.v.m. lekage. Groetjes Cees.
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:
Sterker nog: als je hem snel verwisselt loopt er hooguit 1 eetlepel aan olie uit, hoeft je dus niet eens alles af te tappen....
Om pluggen te vergelijken effe vinger op het gat houden.
Neutral switch inderdaad niet al te vast zetten, is hol alu.
Krikje eronder voor ondersteuning is goed plan.
J.
EN Eeeehhh !!! Wat heeft Bart gevonden c.q. geconstateerd. Is het Engelse ziekte of wa.!!!
geen antwoord op mijn vraag in ieder geval. De vraag was of het kan dat de voorste blokophanging lekkage geeft/kan geven. Niet waar het allemaal ook vandaan kan komen.
Wel de ophanging volgens moment aangedraaid en tot nu toe droog??!!(de rest was al goed)
Normalerwijs kan daar geen olie uit komen , tenzij er een scheurtje ergens zit. Kan het gevolg zijn van een aanrijding of stevige valpartij ooit !!! Groetjes Cees.
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Cilindervoeten willen ook wel eens zweten, maar als het om druppels gaat is dat erg veel.
Ik begrijp dat er wel olie uit kan komen maar dat is er dan eerder in gelopen. Vreemd vind ik dan dat het zolang duurt voor alles eruit is. Dat kan er eigenlijk nooit allemaal inzitten. Ik lees ook dat als men de blokbouten/moeren vast zet het vaak over is. Die ervaring heb ik nu een kleine week(??!!).
In ieder geval bedankt voor deze site, daar heb je tenminste wat aan.