Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olielekkage
#1
Ik blijf met een probleem zitten met lekkage. als de motor(R80, 1981) stilstaat ligt er binnen een week aardig wat olie onder. Als hij warm is eigenlijk nooit.
Volgens mij zit het carterpanpakking goed en dicht. Iets olie bij de stoterstangen maar niet veel.
Kan het zijn dat er olie lekt bij de voorste motorblok ophanging. Daar lijkt het weel een beetje op.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Oliefilterdeksel ? ? Rubbers v Stoterstangbuisjes ? ? Stoterstangbuisje bij cilinder ? ? O-ring v Ontstekings unit ? ? Kering achter dynamo ? ? O-ring deksel oliepomp ? ? Krukaskering achter vliegwiel ? ? Oliedrukzender ? ? Aftapplug ? ? Langs boutje v carterpan ? ? Klepdekselpakking ? ? Jammer , Meer smaken hebben we niet !!! Je noemt , voorste motorophanging. Filterdeksel eerste verdachte !!! Groetjes Cees.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Quote: Oliefilterdeksel ? ? Rubbers v Stoterstangbuisjes ? ? Stoterstangbuisje bij cilinder ? ? O-ring v Ontstekings unit ? ? Kering achter dynamo ? ? O-ring deksel oliepomp ? ? Krukaskering achter vliegwiel ? ? Oliedrukzender ? ? Aftapplug ? ? Langs boutje v carterpan ? ? Klepdekselpakking ? ? Jammer , Meer smaken hebben we niet !!! Je noemt , voorste motorophanging. Filterdeksel eerste verdachte !!! Groetjes Cees.
Moest dat filter dicht zijn , kijk dan naar je ontstekings unit of kijk naar de dynamo daar achter zit een kering . Aan de voorkant van je blok kan er in principe niet meer lekken. Of het moet de distributiedekselpakking zijn, lijkt me stug , maar!! kan. Succes
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn R80/7 was het de vrijloopschakelaar onder de versnellingsbak, die zorgde voor veel lekkage.
Nieuwe geplaatst, en over was het gedrup.
Succes met oplossen van de lekkage.
Reply
#5
Quote:Bij mijn R80/7 was het de vrijloopschakelaar onder de versnellingsbak, die zorgde voor veel lekkage.
Nieuwe geplaatst, en over was het gedrup.
Succes met oplossen van de lekkage.
bij mij lekt deze ook ,mijn motor is een bmwr80rt uit 86.
mijn vraag is het veel werk deze te vernieuwe?
Reply
#6
Quote:<blockquote>Bij mijn R80/7 was het de vrijloopschakelaar onder de versnellingsbak, die zorgde voor veel lekkage.
Nieuwe geplaatst, en over was het gedrup.
Succes met oplossen van de lekkage.
bij mij lekt deze ook ,mijn motor is een bmwr80rt uit 86.
mijn vraag is het veel werk deze te vernieuwe?</blockquote>kan er moeilijk bij
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

De bak moet er achter weg anders lukt het niet
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

achterste blok draadeind eruit en vulbus weg halen, dan kan je er bij, bak blijft gewoon zitten!
J.
Reply
#9
Moer M12 motorbevestiging verwijderen draadeind M12 er uit tikken.dan de tussen bus van de versnellingsbak verwijderen,[zit er vrij strak er tussen}dat is de bus waar het draadeind door loopt. Olie aftappen,schakelaar er uit draaien.Klaar.
Groeten, Frits
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Jasper heeft gelijk. Olie uit de bak, achterste blokbout los, stekker van schakelaar en wisselen maar. Denk eraan, niet vast draaien want het is een holle bout die niet al te veel kan hebben. Vast is vast. Het is wel een beetje friemelen maar het lukt vrij eenvoudig zonder de bak te verwijderen.

groet,

Benno
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)