Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor schiet omhoog in toeren (zonder gas geven)
Reactie van bezoeker 'Lars', geïmporteerd van het oude forum:

Gister een rondje gereden en tot twee keer aan toe schieten de toeren omhoog vanaf stationair. Het is volgens mij niet de gaskabel die blijft hangen aangezien ik elke keer mijn gas los had en de toeren al laag waren.

Carburateurs zijn afgelopen winter gereviseerd.
Wat kan er aan de hand zijn?

[img]/import/photos/t6297s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Had ik laatst ook ik had de choke er nog op staan.

Kijk of je kabels goed vrij lopen ook je choke kabels of de veren goed op hun plaats zitten die moeten helpen om alles terug in positie te brengen.
Heb jij de choke op het stuur of aan het luchtfilterhuis er van uitgaande dat je een 2klepsboxer hebt zoals op het plaatje.
Reply

Goed punt!
Ik heb een R80RT uit 1986 met de chokebediening op het stuur.
Ik ga het vanavond controleren. De chokekabels naar de carburatuers zijn nieuw, net als de veertjes. Ik heb gecontroleerd of de choke openstond nadat de toeren zo hoog waren geweest. Maar dat was nadien.
Ik bedenk me nu ook dat ik twee keer had als ik een scherpe bocht naar links draaide, straatje keren en inparkeren. Kan toeval zijn natuurlijk. Maar het stuur en alle kabels e.d. is er vorige week af geweest, kans is groot dat het stuk voor de y splitsing klem gaat zitten inderdaad.

Zou mooi zijn dit soort simpele oplossingen.

Bedankt voor de tip!
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Lars weet je al wat meer ??
Laat het ons ff weten
Reply

Je hebt gelijk Ton,

Nog niet veel tijd voor gehad. Nog maar een klein rondje greden van het weekend en geen problemen gehad.

Status nu:
Alle kabels lopen ogenschijnlijk vrij, ook bij maximale stuur-uitslag. Ik zie dan ook geen enkele kabel aan de carburateur trekken. Geen gas en geen choke. Ik denk (hoop) zelf wel dat het toch de kabel is. Is makkelijk op te lossen. Ik kan door de kuip niet heel goed zien of er toch niet een kabel af en toe ergens achter blijft hangen. Van de week gaat de tank eraf om het in detail te controleren.

Update volgt.

Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Als het toerental stationair hoog blijft, kan de vervroeger de oorzaak zijn. Die blijft soms hangen met een hoger stationair toerental tot gevolg.
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

Dekseltje even van de ontstekingspot wippen en dan de
scharnierpunten van de vervroeger smeren met bijv. teflonspray.
Grote kans dat het stationairtoerental weer normaal is bij warme motor.

henry

[img]/import/photos/p40567s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)