Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
euro 95
Reactie van bezoeker 'w.v', geïmporteerd van het oude forum:

Euro 95 is duur, maar super 98 slaat alles. Is hier in de buurt 20 ct duurder als euro95. Nu is mijn vraag of er onder de R80 en R100 rijders ook mensen zijn die zonder gepingel op euro 95 rijden. Ik bedoel dan de hoge compressie modellen waar volgens het boekje super 98 in moet.
Gr.W.V.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij al jaren zonder problemen met de goedkoopste Euro95 die ik kan vinden. Ik heb 2 x R100RS (1978 en 1980). Gewoon goed afstellen en netjes onderhouden en nooit problemen gehad. Ik zit nu in totaal op meer dan 50.000 km in de afgelopen 4 jaar.

Dick
Reply
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

zowel mijn r45 en r100rs rijden op euro.

Met mijn hoog compressie r80-7 reed ik ook euro 95, ging ook goed.

Vroeger was ´normaal´ 91 dacht ik, dus de huidige euro zit tussen de oudere normaal en super in.
Alleen ooit een r60-6 gehad, die pingelde zelfs met superplus.

Dus lekker op euro95 rijden,

grt, Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'w.v.', geïmporteerd van het oude forum:

Aan de reacties te zien een zeer interessant onderwerp. Aan de twee reageerders: bedankt voor jullie ractie en ik ga het proberen.
W.V.
Reply
Op de site van de BMW Boxerclub NL, onder - Technische artikelen > Octaan 95/98 - staat hier een interessant artikel over:
http://www.bmwboxerclub.nl/v1/
Reply
R 60/7 pingelde ook bij standaard instelling. Opheffen door naalden een standje omhoog te halen en ontsteking iets ( 3 graden ) later te zetten.
Reply
ik rij al jaren euro 95 nooit problemen gehad
Reply
Ik rij nu twee jaar op de minder dure euro 95, met een 100 S bj 78 en een 100RS bj 82 geen probleem.
frits
Reply
Mijn BMW's lopen prima op 95. Heb ook een Mercedes 109E 2.0 1985 waar super 98 in moet.Doet het ook prima op 95.
Mijn 95 is wel om iedere tankbeurt Shell V-power omdat daar, net zoals bij super 98, geen alcohol is bijgemengd.
Zet ik een machine voor een poosje stil,zorg ik ook dat er V-power inzit.
Reply
Sorry, MB 190 E.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)