correctie.!! deze witte ring mag je maar een keer gebruiken. Hij wordt bij montage iets platgedrukt,en voorkomt dat de oliedruk direct in het carter verdwijnd en dus niet bij de lagers terecht komt.!! Soms is de pakking onder het deksel niet eens nodig. Zie ook mijn reactie van mei 2011 en lees het verhaal over oliefilters eens door. Daar wordt alles goed uitgelegd.
Johan je hebt gelijk , ik zie het als een dubbele garantie op dichtheid wanneer je de pakking wel gebruikt . Ik ervaar het volgende : Bij pakking weg laten is bij loshalen van deksel de O-ring altijd beschadigd . Daar zit het risico , het kan dan gebeuren dat onderweg de zaak spontaan gaat lekken ! Daarom de term 1000 $ ring . Gebruik ik de pakking wel , dan komt de o-ring er onbeschadigd uit . Moest dan de O-ring wel iets lekken , dan dicht de pakking de zaak alsnog goed af . Natuurlijk de O-Ring altijd vernieuwen . Wat het filter betreft , deze zijn ontwikkeld aan de normen van B.V. 1970 wat betreft deeltjes in micron uitgedrukt die het filter opvangt . Dat de olien sinds die tijd net zo dikwijls verbeterd zijn als WASPOEDER is zeker , maar de vervuiling is dus op het zelfde pijl gebleven . Voor mij betekend dat concreet gewoon de verversinterval van vroeger blijven aanhouden .Gr. Cees.
Ik gebruik de pakking altijd. De witte ring komt er te geregeld niet "fris"uit. Ik ga dus voor de dubbele garantie op dichtheid.
Met vriendelijke groet,
PeterH