Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R80/7 aanzienlijk olieverlies via filterdeksel
Reactie van bezoeker 'Bob N.', geïmporteerd van het oude forum:

Valbeugel maar ook goed licht en hefbrug aanwezig dus dat moet wel lukken.

Ik hoop dat het inderdaad zoeiets eenvoudigs is maar ik wil het probleem oplossen, niet het symptoom bestrijden; vandaar mijn vraag hier op het forum.

Eens kijken of ik donderdag wat tijd kan vrijmaken....

[img]/import/photos/p40339s.jpg[/img]
Reply
zie ook http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=5187

Bep
Reply
Reactie van bezoeker 'Bob N.', geïmporteerd van het oude forum:

Bep,

helder verhaal. Bedankt voor de toevoeging!

Bob
Reply
Quote:Valbeugel maar ook goed licht en hefbrug aanwezig dus dat moet wel lukken.

Ik hoop dat het inderdaad zoeiets eenvoudigs is maar ik wil het probleem oplossen, niet het symptoom bestrijden; vandaar mijn vraag hier op het forum.

Eens kijken of ik donderdag wat tijd kan vrijmaken....
Ik ziel het al, dat deksel van de R80 is beduidend anders opgebouwd als die van de R90.... dus ik haak hier even af... suc6 met het oplossen.

Frans
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:@Bas,

geen oliekoeler dus jouw uitgebreide verhaal (waarvoor dank) is niet van toepassing.

@Richard, ik ken en heb de metalen ring. Ik weet niet of ik hem er weer tussen heb geplaatst; dus zeker een check waard. Even voor de zekerheid, wat is de volgorde van buiten naar binnen:
* deksel - metalen ring - witte rubber ring
of
* deksel - witte rubber ring - metalen ring

Alvast bedankt!

Bob
Dat uitgebreide verhaal is wel degelijk van toepassing, ik had het alleen niet helemaal duidelijk aangegeven. Als de olie tussen deksel en carter weglekt maakt het geen verschil of er een oliekoeler op zit. Belangrijk is die witte O-ring, die wordt wel de '$2000 dollar O-ring' genoemd vanwege de mogelijke kostenpost (motor aan puin als gevolg van slechte smering) als die niet goed zit. De papieren pakking is in mijn ogen niet nodig.
Reply
Reactie van bezoeker 'johan', geïmporteerd van het oude forum:

Voor wie meer over oliefilters weten wil.
Kijk eens bij www.largiader.com
Airhead oilfilter systems/canister page
Hier vindt je alles compl. met foto's en tekeningen.
Reply
Mensen, dit draadje was niet afgehecht. De witte rubber ring bleek vervormd dus niet op zijn plek gebleven bij plaatsing. De metalen ring was wel aanwezig.
Ook bleek de schroefdraad in het blok van één van de drie boutjes gaar te zijn. Die heb ik ge-helicoiled.
Mogelijk is die slechte schroefdraad de oorzaak van de vervormde ring.

Alles zit nu weer goed (nieuwe pakkingset) en oliedicht.
Nogmaals bedankt!
Bob
Reply
Hallo Bob,

Heel belangrijk is de montagevolgorde van metalen ring en witte o-ring! Volgorde is: deksel > witte o-ring > metalen ring.

Groeten, Ton
Reply
Dank Ton, Thijs Meunier had dat ook al 'ingewreven' ;-)
Reply
Ook de dikte van pakking aan het deksel is belangrijk , en spaart de witte ring . Zonder pakking is hij ook dicht maar dan kun je de witte ring maar 1 maal gebruiken omdat deze dan iets beschadigt ! Gr.Cees.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)