Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
raar geluid R80 1988
Reactie van bezoeker 'Cees ', geïmporteerd van het oude forum:

Jawel direct voor de achterste kruiskoppel zit een schokdemper c.q. schuifstuk geintegreerd in de aandrijfas. Bertje ik duik in menne NEST , A DEMAIN MATIN , bonjour !!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ook al zitten er lengte groeven op de eindoverbrenging, door dat er aandrijfkracht op staat geeft dit altijd wrijving en dus reactie krachten van het kruisstuk.
Na 1 ton moet de bak toch open voor meer zaken dan alleen dat ene grote lager, zoals een lekkende keerring. Dus een lager met extra lange levensduur zal weinig uitmaken.
Opzich is hij er zo af en open.

Grt, Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Bertje : Heb jij snachts om 1.45 uur wel eens last van het F H syndroom. Aaaaai !!! Boy !!

[img]/import/photos/p40215s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Quote: Bertje : Heb jij snachts om 1.45 uur wel eens last van het F H syndroom. Aaaaai !!! Boy !!
Vat het niet op als een belediging , we worden allemaal een dagje ouder. De 1 loopt met een gebroken veerblad , de ander met een slag in het wiel, en bij sommigen begint de tussenbak over de grond te slepen. Aaai Aaai . Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:

Ik had er het beledigende nog niet in gezien.
Ik ben gewoon laat op vanwege de handel die ik doe.
Rond middernacht zit je tussen twee zones is.
Azië komt op of is al uit zijn nest en de US ligt er nog niet in.
Je moet dan wel uitgaan van de "natuurtijd". niet ieder land gaat over op zomertijd.
Dat is meest een Europees gebruik.

Waar het mij om ging is het volgende:
Kruiskoppelingen zijn een beetje ondingen voor wat betreft het overbrengen van bewegingen.
De snelheid oftewel de eenpaarigheid is niet constant zodra de assen in een hoek gaan lopen.
Er zal een sinusvormig snelheids diagram ontstaan.
Dit is te ondervangen ( voor een groot deel) door een tweede koppeling te monteren 90Gr. verdraaid t.o.v de eerste.
Of er ook een KRACHTEN oneenpaarigheid ontstaat is mij nog niet zeker.
Als het er al is verwacht ik het op 45Gr. van de kantelrichting, namelijk het moment dat de de twee kruisassen elkaar gaan "kruisen".
Of dit echt zo is weet ik niet honderd procent zeker.

Bertje
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Ik leef ook in een andere tijdzone n.l. 5 uur vroeger dan NL . Vandaar , O.K Neks no Fout !!!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)