Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW 100 RT uit 1978 start niet
Inderdaad, zekeringen controleren is de meest logische eerste stap,en de makkelijkste.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Als starter van dit draadje herken ik jouw probleem en heb beschreven in een eerdere reactie hoe ik het met lijm heb opgelost. Het is echter te lang geleden dat ik het nog precies weet maar naar ik herinner lijm je alleen het cijferrolletje vast wat het dichts bij de aandrijving van het wormwiel zit, dus niet van de dagteller maar de totaalstand KM teller. Kijk het nog eens na.
Succes
Reply
????????????????
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Eefffff : Heineken brengt soms verheldering , maar vandaag helaas enkel verwarring !!!! blijkbaar . Aai Aai !!!
Reply
Reactie van bezoeker 'wim rs', geïmporteerd van het oude forum:

Hij start idd zonder de koppeling in te knijpen pas dan waneer je groene lampje brand !,
probeer het eens als je de koppelimng in knijpt ! (hoor je wel het kleine relaitje schakelen?

Onder de tank zit ook een startrelais ( bij een '78 er is het het eerste relais gezien vanaf de accu) kijk eens of die het doet en hoe de contacten er uitzien ( in mijn geval zeer beroerd)
Kan oorzaak zijn dat onvoldoende stroom bij het relais van de startmotor aankomt.

V.w.b. het groene lampje, achter de afdekklep aan de koppelingszijde zit een relais en een knipper zenuwenpieper, en een stekkertje van zowel de oliedruk als de neutraal sensor.

Op de bobine aan die zelfde kant zit onder de schroef nog een massa contact even als deze
zit onder de inbus bout vlak bij je schakelpook.

Als laatste ( of hoe je gaat prutsen) controleer je massa pool van je accu en de aansluiting bij je KM tellerkabel ( let op is een speciale bout met gaatje er in) die wil ook wel eens slecht zijn.
De kabel is anders lang genoeg om deze onder de bout te zetten die midden onder je luchtfilter zit, kabel kan door gaatje in de behuizing ( zitten er zat in) naar je accu.

Ala dat was mijn onderzoek naar het niet willen starten van mijn motor, inmiddels doet ie et weer :-)

Ps, trek niet zonder meer de stekkertjes van je neutraalschakelaar af, heb god en de hele wereld vervloekt om ze er weer op te pielen ( vingers te kort/te dik, geen ruimte en tangetje kan je daar niet gebruiken)
Reply
Quote:Als starter van dit draadje herken ik jouw probleem en heb beschreven in een eerdere reactie hoe ik het met lijm heb opgelost. Het is echter te lang geleden dat ik het nog precies weet maar naar ik herinner lijm je alleen het cijferrolletje vast wat het dichts bij de aandrijving van het wormwiel zit, dus niet van de dagteller maar de totaalstand KM teller. Kijk het nog eens na.
Succes
Jemig de pemig. Helemaal bij het verkeerde draadje terecht gekomen. Het was Jupiler!!!
Reply
Quote:oppas opa én BMW rijder, hoe vaak komt deze combinatie voor? (leuk topic)
kijk eerst eens de zekeringen na in de koplamp, dat lijkt me de meest voor de hand liggende start
Ik ben er meer bezig.Maar ik heb er een kuip omzitten,hoe kom je dan bij de koplamp,om de zekeringen te checken.
Reply
Dit is de motor van 1978...misschien wel belangrijk voor jullie

[img]/import/photos/p40183s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Pielen via de voorzijde, ruitje en rubber weg, dan koplamp iets omhoog draaien en chrome ring lossen, onderaan zit schrief, schuin omhoog.

succes, is wel klooien, maak je borst maar nat!
Reply
Hoe het bij de RT zit weet ik niet zeker, maar het zal vergelijkbaar zijn met de RS.
Een poging: In de kuip zitten 4 wartels waarmee het koplampruitje vastzit.
Losmaken, en ruitje naar voren van de kuip trekken.
Koplamprand zit waarschijnlijk aan de onderkant vast met een schroefje. Om daar goed bij te kunnen moet de koplamp misschien een stukje omhoog gedraaid worden.
Koplamp verwijderen en voila, de zekeringen zitten achter in het lamphuis.
Let ook op evt. corrosie.
Het kan zijn dat mijn verhaal in detail niet klopt, rij al zo,n 10 jaar zonder kuip.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)