Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW 100 RT uit 1978 start niet
Reactie van bezoeker 'Voorbijganger', geïmporteerd van het oude forum:

1. Bovenaan is richtingaanwijzer
2. van boven is oliedruk lampje
3. van boven is Dynamo lampje
4. van boven is Neutral lampje
5. Geeft aan dat er te weinig remvloeistof in het resorvoir onder de tank zit

[img]/import/photos/p40142s.jpg[/img]
Reply
Ja,oké.Maar als de motor stil staat en in zijn vrij staat,brand dan het groene lampje,of gaat die pas branden als de motor loopt.
Reply

als de motor stil staat en in zijn vrij staat,brand dan het groene lampje.
Enne is er geen zekering stuk, zijn alle massa verbindingen nog intact en niet gecorodeerd?
Waar woon je zodat een mede hobbyist het eens van dichtbij kan bekijken
Reply
De motor staat stil het enigste wat brand is het rode lampje.
Reply

Heb je al de adviezen die je gegeven zijn al nagelopen? Dat lees ik nl niet terug.
Wij zitten "op afstand"en het kan van alles zijn maar je zult toch meoeten beginnen stap voor stap een ander te checken.
Ik heb bv mijn r100rt ook weggezet deze winter accu er af en deze wilde wel starten maar ineens liep de carburateur over.
Waarom? Wie zal het zeggen maar feit is dat ik dat eerst moest verhelpen voordat ik weer tot 140 (harder heb ik nog niet gereden) door kon trekken want een cilinder verzoop gewoon.
Dus eerst beginnen bij het begin en alle verbindingen met name die van het tellerhuis nalopen.
Haal die stekker van het huis eens los en spuit de contacten eens in met contactspray.
Loop je massa verbinding aan het frame eens na
Staat de kill Switch goed antwoord daar eerst op, anders lijkt het erop dat je nog niets gedaan hebt in deze.
Reply
Ik ga het proberen wat jij zegt.

Maar ik had wel graag antwoord op mijn vraag:wat brand er aan lampjes als je hem op het contact zet?
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Berend : Bij stilstaande motor moet het groene lampie branne . Er zit een beveiliging op wanneer hij in versnelling staat , is het starten niet mogelijk . Circuit is onderbroken. Als je de koppeling dan inknijpt start hij wel , want deze is ook in die beveiligging opgenomen. probeer nu nog is 1 ding !!! Staat jou bak tussen 2 versnellingen in , dan lijkt het of hij vrij staat . Maar het lampje zal dan niet branden . Dus trap hem naar 1 en dan een klikkie naar boven . O.K Als je je motor op contact zet , moeten er 3 lampjes branden 2 rood laadstroom en oliedruk en 1 groen vrijstand . Die oranje lamp brandt enkel als je remvloeistof onder de tank beneden minimum staat. Succes Cees.
Reply
Duidelijke vraag: "wat brand er aan lampjes als het contact aanstaat".
Antwoord: Alles, behalve knipperlicht (tenzij bediend) en remvloeistof (tenzij niveau te laag).
Wat brand als de killswitch ingeschakeld is: niets.

Bij deze storing brand blijkbaar alleen het generatorlampje.
Rest krijgt dus geen stroom.(Dus het startrelais ook niet).
Ben geen elektrotechneut, maar met een redenatie van de koude grond zou ik zeggen: slecht contact in of bij de spanningsregelaar of de diodeplaat.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Ik ga morgen aan de slag...heb nu mijn kleinkinderen voor de oppas.Jullie horen van mij.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

oppas opa én BMW rijder, hoe vaak komt deze combinatie voor? (leuk topic)
kijk eerst eens de zekeringen na in de koplamp, dat lijkt me de meest voor de hand liggende start
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)