Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW 100 RT uit 1978 start niet
Ik heb mijn motor goed weg gezet,toen deed alles het voor de winter.Ik heb de accu er afgehaald in de berging gezet.Deze maand aan de acculader en weer op de motor geplaatst.Draai ik het contact om brand alleen het rode lampje.Druk ik op de starter hij geeft helemaal geen kik helemaal geen geluidje.De voltmeter geeft 12 volt aan.Klemmen zijn schoon.Wat kan dat zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Berend : Hoe oud is die accu ,,, Die berging is die buiten ? lege accu en vorst deze winter. Normaal moeten er 3 lampies brande . Diode plaat die rottig doet. Oxidatie aan bedradingsstekkers . Even doormeten of laten doormeten . Ergens lekstroom . Of startmotor onder handen nemen . M.v.gr. Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'evert', geïmporteerd van het oude forum:

Even overstarten van bijv. de auto. Startkabels gewoon op de polen van (wsch rotte) accu. Start de motor en alles werkt wel dan kan de accu naar de chemokar, werkt het niet: aansluitingen controleren (met name de massa)

Reply
Killswitch ??

Bep
Reply
Quote:Even overstarten van bijv. de auto. Startkabels gewoon op de polen van (wsch rotte) accu. Start de motor en alles werkt wel dan kan de accu naar de chemokar, werkt het niet: aansluitingen controleren (met name de massa)
Zal het proberen.Maar ik heb een acculader die geeft aan dat de accu goed moet zijn.En de accu heeft de hele winter volgeladen bij 15 graden gestaan.
Reply
Ik heb er niet zoveel verstand van,maar de startmotor zit volgens mij onder de tank.Moeilijk om bij te komen,of hebben jullie een ander idéé.
Reply

Berend :: Eerst bij de bron beginnen , accu kan wel 12 volt aangeven , maar komt er ook 18 a 20 ampere uit !!! Tank eraf halen , deksel boven op motor weg nemen , en doormeten naar startmotor Ik zou niet direct een auto accu van 80 ampere of nog meer aansluiten . Ik dacht dat ik ergens de naam killerswitch had gelezen . Vind ie nie lekker !!! Je schrijft dat je helemaal niks hoort , geen klik of niks . Begin dan na de accu bij je starter knoppie te meten . Succes. Cees.
Reply
Quote:Ik heb mijn motor goed weg gezet,toen deed alles het voor de winter.Ik heb de accu er afgehaald in de berging gezet.Deze maand aan de acculader en weer op de motor geplaatst.Draai ik het contact om brand alleen het rode lampje.Druk ik op de starter hij geeft helemaal geen kik helemaal geen geluidje.De voltmeter geeft 12 volt aan.Klemmen zijn schoon.Wat kan dat zijn.
Alleen een rood lampje? Staat hij per ongeluk niet in een versnelling?
Reply

Ja precies Arno ; Hij rept niets over een groen lampie , van de vrijstand. Of eventueel de Dodemansknop ! Soms zoekt men te ver . Groetjes Cees.
Reply
Dat gevoel had ik ook.Maar ik duw hem zo mijn garage in met koppeling los.Dus hij staat wel in zijn vrij.Maar de oranje lampje brand ook niet.Waar is die voor?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)