Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw op het forum
Quote:Waarom loodvervanger?
Is de grootste oplichterij sinds de invoering van LV-benzine.
Loodvervanger is nergens voor nodig.

Chris
Ik ga eens wat zoeken op internet... als ik de samenstelling van Wynn's bekijk krijg ik ook zo mijn vraagtekens....

Maar misschien moeten we hier een topic voor starten... :-)
In iedergeval ga ik dit flesje leeg maken.. heb nog een kleine 250km te gaan... tijd genoeg om het een en ander uit te zoekken.

Frans
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Als je kijkt wat de kosten zijn is dat ongeveer 4,5 Ct per liter.
Gesteld dat je 20K rijd is dat dus Euro 900,-
Dan kun je beter je koppen laten reviseren lijkt me zo, kosten Euro 250,- ongeveer?
Het omslagpunt ligt bij ongeveer 5,5K.
Beter is nog je kop gewoon op te rijden, en als tie naar de bollen is dan te reviseren.
Waarom iets duur "beschermen" als de verbeterde versie tegen minder geld te koop is, en nog praktischer is ook, (geen gehannes met flesjes).
De koppen van mijn R90S zijn bij mijn weten niet gereviseerd, ik gebruik geen LV, en rijd ongeveer 5000K per jaar.
Geen probleem.
Nogmaals ik weet niet of mijn koppen loodvrij zijn.
Het zal me ook jeuken, ik zie wel wat er gebeurd, kan nooit mis.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Jasper', geïmporteerd van het oude forum:

Dat is een leuke rekensom, bij onze boxers is dat zeker van toepassing.

Maar sommige oldtimer fords hebben zoveel klep ellende dat de bescherming van de loodvervanger wel nut had (anders iedere 2000 km kleppen bij stellen en met loodv. niet)
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Of het nut heeft , heb ik ook mn bedenkingen . Ik heb de rommel nu eenmaal . In het begin deed ik 20cc op 20liter . dit werd me afgeraden . Bij een cil.inhoud van 470cc , gebruik ca 1: 20. is een dosering van 10cc op 20 liter voldoende. Heb toevallig vorige week mn ketting vernieuwd van de distributie . heb de uitlaten laten zakken voor meer ruimte. Kleppen zien er beiden nog niet zo rottig uit dacht ik. km. stand 53000. Groetjes uit de west. Cees.

[img]/import/photos/p40085s.jpg[/img]
Reply
Prima post... gewoon de koppen opfakkelen en dan in de revisie beste optie tot nu denk ik. :-)

Vandaag een vrijedag... mooi weer dus heb ik de klep spelingen gecontroleerd EN.. prima niets aan doen.. 0.1 en 0.2 gewoon lekker gaan brommen...
Ook van de gelegen gebruik gemaakt en de boringen in de Bing's nog maar een keer schoon gemaakt en met perslucht door gespoten. Ze loopt als een zonnetje.. stationair met lauwe motor 500RPM en geen moment van nu slaat ze af.. geen gebonk lekker smeuiggggg ik ben weer helemaal blij... alleen nog even het balans pijpje..

Olie iets bijgevuld ... zo te zien verbruik ik 1/2l op 700Km.. heb nu na het stellen en 5min draaien... het peil op MAX gezet... maar eens bij houden wat het verbruik werkelijk is.
Ik weet uit het verleden dat ze 1L op 2500Km verbruikte.. Maarrrrrrr moet weer een beetje in rijden Ha Ha Ha...

Frans
Reply
paar foto's voor de liefhebbers...

[img]/import/photos/p40089s.jpg[/img]
Reply
Nog eentje...:

[img]/import/photos/p40090s.jpg[/img]
Reply
Ohhhh ja nog vergeten... bougies die waren mooi lichtbruin tegen grijs van kleur.

Frans
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dat is een leuke rekensom, bij onze boxers is dat zeker van toepassing.

Maar sommige oldtimer fords hebben zoveel klep ellende dat de bescherming van de loodvervanger wel nut had (anders iedere 2000 km kleppen bij stellen en met loodv. niet)
Als je ellende met kleppen hebt, neem ik aan een verbrande klep?
Als je dan je kop demonteert en vervolgens weer monteert zonder harde zittingen, dan ben je toch een beetje een onbe0, of zie ik dat verkeerd?

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'J.', geïmporteerd van het oude forum:

Vaak klepstellen was de ellende.

Vervangen is altijd een goede optie en goed te doen bij onze boxers uiteraard.

J.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)